Ryanairi tulemused tekitavad minus küsimuse, kas võtta pisike kahjum ja lahkuda kukkuva lennuki pardalt või uskuda, et ettevõte suudab oma nina taas taeva poole keerata.
- Ryanairi lennuk. Foto: EPA
Kõrge kütuse hind, 20protsendiline palgatõus pilootidele, madalam lennupileti hind ning streigid vanas Euroopas on vaid osa põhjustest, mille abil lennuettevõtte tegevjuht Michael O’Leary põhjendas kasumi vähenemist viiendiku võrra. Investoreid need põhjendused aga ei veena ning firma turuväärtus kukub kivina - lennufirma aktsia maksab hetkel Londoni börsil 14,27 eurot.
Seotud lood
Eesti lennufirma Nordica juhatuse esimees Jaan Tamme sõnul ei saa Tallinn kunagi Ryanairi strateegiliseks sihtpunktiks või baasiks, olles selleks liiga väike ning liiga kaugel nende põhiturgudest.
Ryanair suutis viimastel kvartalitel pilootide streikidest hoolimata kasumit kasvatada, aga nüüd on näha arvestatavat rahalist mõju.
Vanas Euroopas tavaline firmade ja muu vara põlvest põlve pärandamine on eestlaste jaoks uus teema. Meil siin on alles esimene põlvkond varavahetuseks ettevalmistusi tegemas.