• OMX Baltic−0,08%267,76
  • OMX Riga−1,21%867,41
  • OMX Tallinn−0,26%1 714,06
  • OMX Vilnius0,28%1 046,09
  • S&P 5000,61%6 086,49
  • DOW 300,69%45 014,04
  • Nasdaq 1,3%19 735,12
  • FTSE 100−0,28%8 335,81
  • Nikkei 2250,7%39 549,46
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%110,43
  • OMX Baltic−0,08%267,76
  • OMX Riga−1,21%867,41
  • OMX Tallinn−0,26%1 714,06
  • OMX Vilnius0,28%1 046,09
  • S&P 5000,61%6 086,49
  • DOW 300,69%45 014,04
  • Nasdaq 1,3%19 735,12
  • FTSE 100−0,28%8 335,81
  • Nikkei 2250,7%39 549,46
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%110,43
  • 28.05.18, 09:42
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Nordica juht: Ryanairi ärimudel on ammendumas

Eesti lennufirma Nordica juhatuse esimees Jaan Tamme sõnul ei saa Tallinn kunagi Ryanairi strateegiliseks sihtpunktiks või baasiks, olles selleks liiga väike ning liiga kaugel nende põhiturgudest.
Nordica pressikonverents lennujaamas.
  • Nordica pressikonverents lennujaamas. Foto: Andres Haabu
Lennufirma Ryanair juht Michael O'Leary ütles 17. mail Pärnu juhtimiskonverentsil, et Ryanair kaalub Eestisse oma piirkondliku sõlmjaama avamist ja tahab siia tuua 2 miljonit turisti aastas.
„Iseenesest on see tervitatav ja soovime neile sitkust, et nende teine Tallinna tulemine oleks edukam kui eelmine kord (aastal 2011 vedas Ryanair Tallinnast 376 000 reisijat), vahendab Postimees. Kui Ryanairiga lendab aastas siit 200 000 reisijat, siis Nordicaga üle 600 000, viitas Tamm.
Liiga agressiivsed nõudmised
Tamme sõnul on Ryanari ootused lennujaamadele, teenustele ja hindadele agressiivsed ja see ärimudel on ennast ammendamas. "Ka odavlennufirmad peavad järjest rohkem maksma lennujaama tasusid sarnaselt teistega,“ leidis ta.
Ryanairi tegevjuht Michael O'Leary ütles juhtimiskonverentsil, et Tallinna Lennujaam on nende kogemuse põhjal küllaltki kallis. Tallinna Lennujaama kommertsdirektor Eero Pärgmäe lükkas selle resoluutselt ümber. "Tallinna lennujaama reisijatasud on Baltikumi ja Põhjamaade soodsaimad, seega hinna taha ei tohiks midagi jääda," rääkis ta.
Eesti suurima reisibüroo Estravel tegevjuht Anne Samlik kommenteeris toona, et Tallinna Lennujaam ei saaks ainult ühele lennufirmale panustada, sest kui keegi saab liiga suure turuosa kätte, siis hakkab ta ühel päeval liiga tugevalt oma tingimusi dikteerima. „Riskide haljutamiseks peab olema rohkem lennufirmasid, kes Tallinnasse lendavad," tõdes Samlik.
Nordica juhi mõtted käivad sama rada: „Ajalooliselt on rohkem lennuvõimalusi Tallinnasse tekkinud siis, kui majanduses on head ajad. Kehvematel aegadel jäävad aga võõramaiste lennufirmade read Tallinnas hõredaks. Olen kindel, et Nordica teenindab Eesti inimesi igasugustel aegadel,“ kiitis Tamm.
Loe pikka intervjuud Jaan Tammega Postimehest. Põhjalikku intervjuud Ryanairi juhiga saab lugeda SIIT.

Seotud lood

Uudised
  • 08.05.18, 11:00
Väljakutsed, mis päästavad Nordica
Kuigi Eesti rahvuslik lennufirma Nordica jõudis oma eelkäija Estonian Airi vigu vältides pea miljoni euroga kasumisse, tuleb ettevõttel silmitsi seista mitmete väljakutsetega ning omaks võtta riigiabi saamist puudutavad õppetunnid.
  • ST
Sisuturundus
  • 02.12.24, 16:52
Perefirma pärijatena nähakse lähedasi, ent samme selleks ei astuta
Vanas Euroopas tavaline firmade ja muu vara põlvest põlve pärandamine on eestlaste jaoks uus teema. Meil siin on alles esimene põlvkond varavahetuseks ettevalmistusi tegemas.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele