Eestis enneolematu ulatusega andmerööv nõuab senisest suuremat valvsust, investeeringuid ettevaatusabinõudesse ning sunnib taas mõtlema tagajärgedele, kui mõnes valdkonnas, eriti tundlikus, konkurents ei toimi, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Keskkriminaalpolitsei tuvastas, et Allium Upi andmebaasist, mis pakub Apotheka apteekidele ja teistele koostööpartneritele ühtset lojaalsusprogrammi, laeti ebaseaduslikult alla ligi 700 000 Apotheka, Apotheka Beauty ja PetCity kliendikaardi omaniku isikukoodi, üle 400 000 e-posti aadressi, ligi 60 000 koduaadressi ja umbes 30 000 telefoninumbrit.
Jaanuaris pandi toime ulatuslik küberrünnak Allium UPI OÜ andmebaasi vastu, mis pakub Apotheka apteekidele ja teistele koostööpartneritele ühtset lojaalsusprogrammi ja mille käigus võis ründajate kätte sattuda klientide andmeid.
Küberturvalisuse spetsialistide hinnangul on arusaamatu, kuidas Allium Upi ja Apotheka klientide andmed lekkisid ning miks ettevõtted nii palju ja nii kaua andmeid üldse kogusid ja säilitasid.
Turvasüsteemid toodavad igapäevaselt suurtes kogustes infot. Läbi tänapäevaste nutikate lahenduste saab neid andmeid üha kiiremini töödelda. Selle abil on võimalik näiteks läbi valve- ja läbipääsusüsteemide tuvastada inimeste käitumises anomaaliaid ja hinnata reaalajas võimalikke riske. See on vajalik ettevõtetele, kes pakuvad elutähtsaid teenuseid ja võivad on ärisaladuse või andmete lekkimise korral saada suurt kahju.