Tarbijate käitumise muutumine sunnib ettevõtjaid otsima uusi kasvuvõimalusi, mida leiab kõige rohkem internetist ja mobiilist.
- Mobiil on järgmine koht, mis aitab ettevõttel kasvada. Foto: Reuters/Scanpix
Kasv on jätkusuutliku ettevõtte põhinäitaja. Ettevõtte juhi üks peamisi ülesandeid on kasvatada ettevõtte väärtust. Väärtuse kasv tuleb eelkõige käibe ja kasumi kasvust. Kas laieneda? Kuidas laieneda? Millistele toodetele või teenustele rõhku panna? Kuidas optimeerida äriprotsesse?
60
miljardit dollarit oli internetireklaami maht USAs 2015. aastal, sellest 21 miljardit dollarit tuli mobiilist.
Kasvav ja arenev ettevõte on tööjõuturul atraktiivne ning hoiab omanikud rõõmsana. Siin võib nüüd keegi käe tõsta ja öelda, et Eesti on piiratud ressurssidega turg ning siin ei saa kasvada. Saab küll, aga põhiline on küsimus, miks ainult Eesti piires mõelda.
Internet ning sealsed turundus- ja reklaamivõimalused aidanud võita uusi kliente, hoida olemasolevaid, testida uusi tooteid ja teenuseid ning laieneda uutele turgudele. Interneti kasutajate arv ületab viimastel andmetel 3 miljardi piiri, kusjuures see on viimase 10 aastaga kaks korda kasvanud ja ilmselt teeb sama järgmise 5-10 aastaga. See ei ole ajutine nähtus, internet on loodud kestma.
Kelle käes on võim?
Möödas on aeg, kus müügiinimese käes oli väärtuslik informatsioon (võim), mida ta jagas oma äranägemise järgi valitud ostuhuvilistele. Aeg on tõele näkku vaadata – nüüd on tarbijal ainuvõim. Tema valib, mõtleb, otsustab, kiidab, laidab, kommenteerib, soovitab teistele. See on võimalikuks saanud tänu interneti ja nutiseadmete laialdasele levikule. Tragimad ettevõtted võidavad sellest, laisemad kaotavad.
Neli valikut interneti abil kasvada
Tee ise - hea lihtne viis alustada ja ise aru saada.
Palka vabakutseline - ilmselt kõige kulusäästlikum.
Palka töötaja - teadmised jäävad ettevõttesse.
Palka digiagentuur - ligipääs agentuuri laialdastele teadmistele ja kogemustele.
Tarbija otsustus- ja ostuharjumused ei ole enam need, mis viis aastat tagasi. Isesõitvad autod, nutitelefonide võimekus, e-kaubandus – mis USAs on näiteks 10% jaemüügitulust –, finantstehnoloogia, jagamismajandus, virtuaalreaalsus – need kõik on tarbijate harjumusi muutnud.
Kasv peitub internetis ja mobiilis
Me suuname oma tähelepanu aina rohkem digimaailma, internetti ja mobiili. Näiteks USAs olid 2015. aastal internet ja mobiil suurimad meediatarbimise kanalid (47%), teisel kohal oli televisioon (36%). Veel enam - kui tele meediakanalina on languses, siis digimeedia eesotsas mobiiliga kasvab meeletult.
Google kasvatas oma reklaamitulu 2015. aastal võrreldes aasta varasemaga 18%, Facebook tervenisti 59%. Kaks hiiglast moodustasid reklaamiäribüroo IAB ja PricewaterhouseCoopersi andmetel kokku 76% kogu interneti reklaamimahu kasvust. Kõige kiiremini kasvas mõlemas kanalis mobiilireklaamide tulu. Põhjus on lihtne – digiturundusettevõtte SimilarWeb teatel veedab inimene keskmiselt neli tundi päevas oma mobiilis.
Kalastada tuleb seal, kus on kala. Turundada ja reklaamida tuleb seal, kus on tarbija. Tihenevas konkurentsis ja globaliseerumises muutub kasvamine aina raskemaks. Võidavad need, kes teevad midagi teistmoodi. Nad kasutavad taktikaid, mida enamik ei kasuta. Nad leiavad turundus- ja reklaamikanalid, mis tegelikult ka töötavad.
Olen veendunud, et internet on tänasel päeval üks põhilisemaid ettevõtte kasvu allikaid.
Ettevõtja käsiraamat
Äripäeva käsiraamatud on praktilised professionaalsed töövahendid tippspetsialistile ja juhile.
Ettevõtja käsiraamat on ilmunud juba 15 aastat. Veebis täieneb info igal kuul, paberil ilmub täiendus neli korda aastas.
Ettevõtja käsiraamat annab juhile ja ettevõtjale ülevaate ettevõtte asutamisest, juhtimisest, kontrollimisest ja arendamisest. Peale nende on käsiraamat abiks ka valdkonna konsultantidele, õpetajatele, õppejõududele ning ka õpilastele ja tudengitele, kes soovivad omandada ettevõtlusest laialdasi teadmisi ning olla kursis uusimate ettevõtlussuundadega.
Mida sisaldab käsiraamatute aastane litsents?
ligipääsu veebikeskkonnalevõimalust kasutada nõuandekeskustvahetatavate lehtedega paberväljaannetkord kvartalis paberväljaande uuendusielektroonilist uudiskirja Õigusuudised
Autor: Kristjan-Paul Raude, digiagentuuri WSI Online juht ja turundusstrateeg
Seotud lood
Ettevõte Smart Insight lasi turundusjuhtidel üle maailma hääletada, millisesse digiturunduse tegevusse nad 2017. aastal kõige enam panustavad.
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.