Ettevõte Smart Insight lasi turundusjuhtidel üle maailma hääletada, millisesse digiturunduse tegevusse nad 2017. aastal kõige enam panustavad.
- Üksnes mobiilile keskenduv turundus ei pruugi edu tuua. Foto: epa
Mitu tuhat turundajat üle maailma andsid teada, millised digiturunduse valdkonnad on sellel aastal nende jaoks prioriteetsemad ja millised vähem tähtsamad, vahendab
Äripäeva teemaveeb Best Marketing. Kokku moodustus sellest pingerida, mis näitab üldist suunda, kuhu digiturundus liigub.
1. Sisuturundus. See turundajate seas täiesti tavapäraseks käibeväljendiks kujunenud liitsõna on ruulinud turundushitina juba mitu aastat. Sellel aastal on fookuses sisuturunduse strateegia loomine ja tulemuste mõõtmine. Samuti on asunud nutikamad turundajad oma sisuturundust interaktiivsemaks timmima.
2. Big data. 2017. aastal suurenevad big data kolm tähtsaimat omadust: andmete kogus, mitmekülgsus ja kiirus. See kõik eeldab andmetöötluse paremat automatiseeritust, et jõuaks kogu info ära hallata ja läbi töödelda.
Seda trendi peavad oluliseks paljud, kes on juba kogenud oma äris reaalaja andmete hulg kasvu ning tahavad neid ära kasutda, et müüki personaliseerimise ja ennustava analüütika abil kasvatada.
3. Turunduse automatiseerimine. Siia alla käivad nii CRM, veebi personaliseerimine kui ka käitumisel põhinev e-kirjaturundus.
4. Mobiiliturundus. Siin mõeldakse mobiilirakendusi, kodulehe arendusi ja mobiilireklaame.
Smart Insight on ülalmainitud küsitlust teinud juba aastaid ning üle mitme aasta on mobiiliturundus esikolmikust välja jäänud. Põhjus on ilmselt selles, et üha rohkem ettevõtteid on võtnud kasutusele mobiiliga sobiva veebikujunduse ja e-kirja lahendused ning sellele valdkonnale pole enam vajadust keskenduda. Vähemasti nähakse selles valdkonnas vähem kasvuvõimalusi.
Samas uuringud näitavad, et jaemüügi konversioonimäär ehk külastajate hulk, kes vajaliku tegevuse teevad, on mobiilis märkimisväärselt madalam, seega tuleb sellega vaeva näha, kuigi see ilmselt jääbki igal juhul madalamaks.
“Mobile first” (mõeldakse eelkõige mobiilikasutajatele) suhtumine on veidi ohtlik, sest paljud kasutavad ka laua-, süle- või tahvelarvutit, seetõttu võib eelkõige mobiilikasutajatele loodud kogemus suuremal ekraanil ebamugav olla. Tegijamad firmad vaatavad pigem adaptiivse veebidisaini suunas, kus mobiilsetele ekraanidele näidatakse just neile loodud vaadet ning relevantsemat, kontekstuaalsemat sisu.
Mobiili esiletõstmine mõjub eksitavalt ka seetõttu, et kui vaadata kogu kliendi teekonda, selgub, et eri etappides kasutatakse eri seadmeid. Seega mobiilistrateegia asemel oleks loogilisem võtta mobiili osana mitme platvormi või mitme kanali strateegiast.
Autor: Helen Külaots, Best Marketing Eesti ajakirjanik
Seotud lood
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.