• OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,7
  • OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,7
  • 24.04.10, 18:01
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

ARVAMUS: Kuidas Sinu ettevõte suhtleb internetis?

Alati muutuv ettevõtluskeskkond soosib muutusi ettevõtete turundustegevustes ning ka kõige tuntumad brändid ostivad üha uusi võimalusi, et klientuuri rohkem kaasata.
Edu saavutavad need, kellel on pakkuda inimestele midagi erilist ning seda mitte ainult toote ja teenuse iseloomu poolest. Üldisest „mürast“ eristumiseks tuleb tarbijaid üles kutsuda tegudele, olgu selleks kärudega järjekorras seismine, vanade mobiilide kogumine või suur allahindlus kiirematele, mis päädivad tunglemisega.
Kampaaniad, mille puhul kaasatakse klient ka tegevustesse on sageli üllatavalt tulemuslikud, kuna pakkumisest huvitunud inimesed saavad kampaaniasse oma osa anda. Suurepäraseid võimalusi protsessides osalemiseks on loomulikult andnud internet ning veel enamgi sotsiaalmeedia. 
Ettevõtete turundustegevustes rakendatakse internetiturunduse ja sotsiaalmeedia lisaväärtust üha enam. Firma suhtlusvoo omamine Facebooki või Twitteri sotsiaalvõrgustikes on muutunud vägagi populaarseks.
Enim kasutatakse Facebookis teemalehe võimalusi, mis loob soodsa pinnase arendamaks klientidega sõbralikke vestlusi. Kuigi teemalehte omavad paljud ettevõtted on meeldejäävad ja toimivad leheküljed siiski veel edulood.
Tihti seepärast, et igapäevaseks suhtluseks ei jagu põhitegevuste kõrvalt lihtsalt aega ning samuti ei ole leitud inimest, kes kasutajatega võiks vestelda. Kogemustele toetudes võin väita, et vabakutseliste postitajate kaasamine, kes teemasse pühenduvad, aitab sageli luua tulemuslikku dialoogi lehekülje fännidega.
Samuti on Facebookis mitmeid lisavõimalusi info ilmestamiseks, mida väga suure lisatööta saab edukalt kasutada. Huvitavad videolõigud, ülevaatlikud pildid ja lisavõimalused on kindlasti heaks visiooni loojaks ja ka täiendavaks kaasamise võimaluseks. Enamjaolt osutuvadki edukamaks need, kes suudavad luua või kasutada sotsiaalvõrgustike huvitavamaid lisalahendusi.
Lisaks suhtlusvõrgustikele on hea ka ülejäänud turunduskommunikatsiooni elavdamiseks pakkuda midagi interaktiivset ja huvitavat. Loovad lahendused aitavad kasutajaid tegutsema panna ning kahepoolset suhtlust tugevdada.
Kaardirakendused, veebimängud ja videolahendused, mille abil kodulehe kasutajad saavad just neile personaalselt suunatud infot, on sageli tulemuslikumad ettevõtte reklaamlausest.
Kogu sotsiaalmeedia ning digitaalse turunduse ühendavaks märksõnaks on interaktiivsus. Uuenduslikud lahendused võimaldavad klientuuril vajalikel teemadel kaasa rääkida ja kasutada sageli ka täiendavalt ettevõtte teenuseid.
Näiteks pakkus üks mobiilioperaator välja lahenduse, mille abil klient saab määrata enda asukoha ning jälgida sõprade paiknemist reaalajas. Lisaks sellele, et läbi antud lahenduse muutus populaarseks ka laste jälgimine nende vanemate poolt on kogu kontseptsiooni krooninud edu ning elavdanud märgatavalt teenuste müüki.
Rääkides kaasamisest on sagedased ka juhud, kus läbi reklaami suunatakse kasutaja kodulehele ning sellega külastajate suunamine lõpeb. Internetiturundus ei lõpe seal, kus algab kodulehe sisu ja tekst. Kodulehe külastaja eest tuleb hoolitseda ka veebilehe siseselt.
Kui potentsiaalse kliendi tähelepanu on saavutatud, tuleks teda edasi suunata ning pakkuda erinevaid võimalusi, mis parimal juhul võiks päädida konkreetse tehinguga. Usun, et ettevõtte kodulehele jõudes, ei ole kasutaja huviks lugeda, firma ajalugu vaid saada neile vajalikku teavet.
Tervise Arengu Instituudi Alkoinfo kampaania näitas suurepäraselt, et külalisi suunates on võimalik kujundada inimestega pikemaajaline suhe ning suurendada kampaania tulemusi.
Kampaania kodulehel oli inimestel võimalik interaktiivse kalkulaatori abil hinnata enda alkoholi tarbimist. Antud alkoholipäevikut täideti kümneid tuhandeid  kordi ning samateemalist meeleolukat küsimustikku Facebookis kasutati samuti mitmeid tuhandeid kordi.
Sageli tekib küsimus, kas investeering kaasava lahenduse loomiseks tasub ennast ära. Kui mõelda strateegiliselt ning taktikaliselt kontseptsioon läbi on võimalik kampaania edukust ka oluliselt tõsta.
Kindlasti on üheks eduteguriks sellise info pakkumine, mis kasutajaid tõsiselt huvitab. Seega tuleks infot pakkuda ajakirjaniku kombel,  mitte kui müügimees. Juba mitmedki sotsiaalvõrgustike kasutajad on tähelepanu juhtinud sageli, et allahindluse väljakuulutamine või otse kodulehele kutsumine Twitteris ei ole kindlasti suhtlemine nendega.
Siiski tasub julgelt proovida, kuna sobiva suhtluse kujunemine võtab aega ning tulemused tulevad läbi kogemuste. Üldplaanis on edukaid kaasamise võimalusi internetis mitmeid ning sageli ei nõua need ka suuri investeeringuid. Seega soovitan kasutajaid kaasata läbi interaktiivse suhtluse ja toetan igati loovat turundust internetis.  

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 14.11.24, 16:24
Lindström: müügiinimeste tugevuste arendamine hoiab tiimi motiveeritu ja tulemuslikuna
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele