Loomemajandust on seni vähe kasutatud piirkondade arengu ja kohaliku ettevõtluse edendamisel, kirjutab Eva Leemet Loovast Eestist. Konjunktuuriinstituudi läbi viidud uuringu tulemused kinnitavad, et ürituste korraldamine avaldab piirkondade arengule positiivset mõju, kuid siiski on nende potentsiaali seni vähe rakendatud.
Kohalikud ettevõtjad hindavad kõrgelt ürituste mõju piirkonna mainele, turismile ja majanduslikku mõju ettevõttele. Klientide tagasiside on samuti positiivne, eelkõige pakutava programmi osas.
Suured probleemid ilmnevad aga teenuste kättesaadavuses ja kvaliteedis. Ehk siis majutuses, toitlustuses, parkimises jms. Külastajate rahulolematus teenustega avaldab paraku otsest mõju ürituste kvaliteedile tervikuna. Igaüks teab omast käest, et mida suuremaid kulutusi teeme piletile, seda paremat kvaliteeti eeldame peale programmi ka kaasnevatelt teenustelt.
Korraldajate ja kohalike ettevõtjate jaoks on külastajate teenindamise ja teenuste kvaliteedi tagamise korraldamine suur väljakutse. Siin pole paremat retsepti kui koostöö kohaliku omavalitsuse, ettevõtjate ja korraldajate vahel. Regiooniti on olukord erinev, kuid arenguruumi on kõikjal.
Ettevõtjate eesmärgiks on ilmselgelt kasumi maksimeerimine ja üldlevinud on tipphooajaga kaasnev hinnatõus. Turumajanduse reeglite järgimise eest ei saa ettevõtjaid kritiseerida, küll aga aitaks turgu reguleerida konkurents: suurenenud nõudluse korral tuleks ergutada uute teenusepakkujate sisenemist turule. Muidugi on mõeldamatu ühe suursündmuse puhuks uue hotelli ehitamine või toitlustusasutuse rajamine, kuid alternatiivsete majutus- ja toitlustusvõimaluste leidmine ning pakkumine avaldaks kindlasti positiivset mõju.
Kohaliku omavalitsuse, ettevõtjate ja sündmuste korraldajate ühine töö teenuste osutajate arvu suurendamiseks ja kvaliteedi tõstmiseks vajab eelkõige mõistmist, et peamine on sündmuse kvaliteet ja külastajate rahulolu, milleta ei ole ükski festival ega spordisündmus jätkusuutlik ja konkurentisivõimeline. Saatan peitub tihti pisiasjades.
Kuna uuringu tulemustest oli näha, et tihti on koostöö korraldajate, ettevõtjate ja kohaliku omavalitsuse vahel vähene, siis võib arvata, et nende küsimuste lahendamisega kuigivõrd ei tegeleta. Loodan, et algatatud arutelu ja tõstatatud teemad toovad enne festivalide tipphooaja algust nii mõnelgi pool kõik partnerid ühise laua taha, et uuringus osutatud probleemidele lahendusi otsida.
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.