• OMX Baltic0,69%282,9
  • OMX Riga0,5%876,1
  • OMX Tallinn0,99%1 784,39
  • OMX Vilnius0,53%1 110,02
  • S&P 5001,36%5 922,38
  • DOW 301,32%43 078,85
  • Nasdaq 1,83%19 391,98
  • FTSE 1001,21%8 301,13
  • Nikkei 225−0,08%38 444,58
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%105,65
  • OMX Baltic0,69%282,9
  • OMX Riga0,5%876,1
  • OMX Tallinn0,99%1 784,39
  • OMX Vilnius0,53%1 110,02
  • S&P 5001,36%5 922,38
  • DOW 301,32%43 078,85
  • Nasdaq 1,83%19 391,98
  • FTSE 1001,21%8 301,13
  • Nikkei 225−0,08%38 444,58
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%105,65
  • 29.04.12, 18:09
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Haridusportaal eeldab köitvat sisu

Suurim väljakutse haridusportaalide arendamisel on niisuguse haridussisu loomine, mis köidaks teismeliste masse samavõrd kui arvutimängud, kirjutab haridusministeeriumi IT-nõunik Jaak Anton.
Tiiu Hallap püstitas küsimuse, kas Eesti saaks majanduslikus mõttes olla edukas odava veebipõhise haridusportaali arendamise kaudu mõnele suure rahvaarvu ja noore elanikkonnaga arenguriigile (ÄP 16.04). Idee arendada lahendus, mille ekspordist saadav tulu aitaks finantseerida meie väikesele turule mõeldud lähedase toote või lahenduse arendust, pole uus (nt e-kool. Kuigi pole rahvusvahelist edulugu, on esimesed välisharidusturul toimetamise kogemused. Ülesande infotehnoloogiline realiseerimine pole võimatu, oskused ja teadmised rahvusvahelisel tasemel on olemas.
Suurim väljakutse selliste portaalide arendamisel on niisuguse haridussisu loomine, mis köidaks teismeliste masse samavõrd kui arvutimängud. See on huvitav ja pedagoogikas oluline väljakutse. Neuroteadlaste uuringud on näidanud, et (võidu)võimaluste ja mängulisuse elementide rakendamine suurendab õppuritel dopamiini tootmist, see aitab koondada tähelepanu ja parandab neuronitevahelisi ühendusi, mis on õppimise biofüüsikaline alus. Kui on piisava sagedusega šanss saada tulemust, siis õpitakse rohkem ja ollase sealjuures õnnelikumad.
On selge, et kogu õppekava katmine heal tasemel haridussisuga on meie ressursside piiratuse tõttu võimalik vaid rahvusvahelise koostöö kaudu. Eesti haridusportaalide puhul tähendab see eelkõige reaalainete (mis on kultuuride-, riikideülesed) väga heade õppematerjalide eestindamist (või kaasautorlust) ning meie endi ressursside kontsentreerumist kultuuri, ajaloo ja asukohaga seotud õppeainetes väga hea haridussisu loomisele.
 

Seotud lood

Arvamused
  • 15.04.12, 16:09
Haridusest saab majandusharu
Küsimusele, kas haridus saaks ise genereerida suuri rahavoogusid, on eeldatud eitavat vastust. Eituse asemel võiks aga analüüsida ka jaatust.
  • ST
Sisuturundus
  • 13.01.25, 13:00
Firmade müügihinda mõjutavad nii kriisid kui x-faktor
Ettevõtte müügihinna kujunemine on keerukas protsess, kus müüja teeb elus sageli ainukordse tehingu ja emotsionaalne faktor võib olla üsna suur. Paraku seda komponenti hinnastamise juures kasutada ei saa, tõdesid PwC Estonia tehingute nõustamise juhtivkonsultandid Allar Karu ja Sass Karemäe.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Äripäeva TOPid

Tagasi Äripäeva esilehele