Sellist teenust nagu suvine võlaaudit pole olemas. Mis aga ei tähenda, et ettenägelikud ettevõtjad ei võiks just suvel rahulikult analüüsida oma klientide ja partnerite maksekäitumist, kirjutab Creditreform Eesti tegevjuht Reimo Tomingas.
Seda võikski nimetada võlaauditiks või soovi korral kasvõi oma äri suviseks suurpuhastuseks. Esimese hea põhjuse annab selleks juuni lõpus saabunud majandusaasta aruannete esitamise tähtaeg. Ainuüksi fakt, et su potentsiaalne äripartner pole õigeks ajaks oma aruannete esitanud, võib olla vägagi kõnekas. Rääkimata infost, mida annab olemasolevate aruannete bilansiga tutvumine.
Kas on ikka nii, et oma arvete maksmisega pikalt venitanud peatöövõtjal puuduvad piisavad rahavood? Või kas tasub usaldada kaup veofirmale, kes on jätkuvalt kahjumis? Ning miks mitte enne endale või oma perele puhkusereisi ostmist tutvuda ka värvikaid reklaame tegeva reisikorraldaja möödunud majandusaasta tulemustega.
Suvine, üldjuhul rahulikum äritegemise tempo võimaldab tutvuda oma klientide krediidikäitumise taustaga. Vaadake Krediidiinfo ja maksuameti avalikke andmebaase või tellige detailsem taustapäring. Just suvel saab äris edukalt rakendada põhimõtet, et tark ei torma.
Kindlast tasub analüüsida laekumata arvete seisu ning kaaluda nendega tegelemise perspektiivne. Samuti peaks võlaauditis kriitiliselt hindama ettevõtja enda võlgadesse sattumise riske. Tänavune niruvõitu suvi on juba kaasa toonud mitmete üritusekorraldajate märkimisväärsed kahjumid.
Kui tahetakse meie väikesel turul säilitada oma hea nimi ja usaldusväärsus, tuleb omaenda võlgadega otsekoheselt ja viivitamatult tegeleda. Kõige viletsam strateegia oleks laekuvate nõuete eest pea peitmine rannaliiva alla.
Suvi ei tohiks olla lihtsalt mugav ettekääne jooksvate ja jõukohaste arvete tasumisel viivitamisega ( eeldusel, et kõik ju puhkavad). Nõnda kogunevad nõuded ja viivised võivad uue ärihooaja alguses saada päris ohtlikuks kariks.
Õnneks on meie ettevõtjad olnud Euroopa kontekstis suhteliselt korraliku maksekäitumisega. Meil tasutakse ligi 42% arveid kuu aja jooksul ja üle 2 kuu venivate arvet osakaal on umbes 15%. Samal ajal kui näiteks pea pooled Saksamaalt Itaaliasse eksportivad ettevõtted peavad oma raha ootama üle kahe kuu. Asjaolu, et meilgi on suvel paar nädalat sama soe kui Itaalias ei tohiks viia meie ettevõtjate maksekäitumist italianodega samale tasemele!
Usun, et need kes teevad või tellivad suvise võlaaudit, võivad sügisel rahulolevalt tibusid lugeda.
Seotud lood
Selveri populaarne 63+ vanuses klientidele mõeldud sooduskampaania "Kuldne Kolmapäev" on ettevõtte üks edukamaid kampaaniaid, mis laienes nüüd ka e-Selverisse ning tänavustele pensionipäevadele.
Enimloetud
5
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Hetkel kuum
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Tagasi Äripäeva esilehele