• OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • 21.07.12, 08:11
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ohoo, täna on soodukas!

Tavapäraselt eeldame, et hind, millega kaup väljas on, on ka ostutehingu aluseks. Üldjuhul see ka nii on. Kui aga ilmneb hindade erinevus kassas ja saalis, on erinevates ELi riikides rakendatav erinev lähenemine, kirjutab tarbijakaitseameti peadirektor Andres Sooniste reedeses Äripäevas.
Nii on liikmesriike, kus on seaduses otse kirjas, et kaupleja eksponeeritud  hind on tema jaoks siduv  ja ostjal on alati õigus nõuda saalis valiku tegemisel kauba juures eksponeeritud hinnaga müüki, olgugi et kassasüsteemis on teine hind. On ka liikmesriike, kus selline otsene säte seaduses puudub või kehtib lähenemine, mille kohaselt reklaamis või hinnasildil avaldatud hinda ei loeta kauplejale siduvaks, jättes sealjuures hinnaerinevuse ilmnemisel ostjale võimaluse tehingust loobuda.
Eestis kehtib samuti lähenemine, mille kohaselt reklaamis või hinnasildil avaldatud hind ei  ole kauplejale siduv, kuid ka meie võiksime eeldada, et hea  tava on see, kui kaupleja oma eksimuse korral võimaldab tarbijal osta soodsama hinnaga. 
Jätkugu meil järjekindlust oma õiguse eest seista ja lubatut nõuda. Lõppude lõpuks sõltub just meie – ostjate valikust – see, milline mudel turul prevaleerima hakkab.
Mis toimub hindade avaldamisega Eestis, probleemidest ja proovikividest loe reedesest Äripäevast.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 20.11.24, 15:42
Sergei Astafjev ja Aleksandr Kostin: anname noortele sportlastele võimaluse treenida ja mängida kõrgemal tasemel
Aleksandr Kostin ja Sergei Astafjev, Placet Group OÜ (laen.ee, smsraha.ee) asutajad, on võtnud endale sihiks arendada ja edendada Eesti jalgpalli ja futsali ehk saalijalgpalli nii Tallinnas kui ka Ida-Virumaal. Nende juhitav MTÜ PG Sport on tuntud oma pühendumuse ja panuse poolest Eesti spordi edendamises, pakkudes uusi võimalusi noortele talentidele ja aidates kaasa spordi kultuuri arengule.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele