Filmifestival PÖFF tõi majandusse tagasi 11 miljonit eurot. Peakorraldaja Tiina Lokk ütleb novembrikuise suursündmuse järel, et toetajaid on üha raskem leida.
„Kümme aastat tagasi ei olnud raske leida sponsorit, kes panustaks 100 000 eurot. 25 000 panustajatele pidime sageli ei ütlema, sest ei suutnud kõigile leida õiget partnerluse vormi,“ nendib Lokk.
Praegu on Loki sõnul 25 000 eurot väljakäiva sponsori leidmine pidupäev. Ta ütleb, et aastatega on ettevõtjate toetus langenud ning seda sugugi mitte huvi puudumise tõttu.
„See jääb selle taha, et ettevõtjatel pole raha ega juleta seda ka välja anda, sest ei ole teada, mis maks võib järgmiseks tõusta,“ kirjeldas Lokk valitusse maksumuudatuste mõju kultuurisündmustele.
Ta ütleb, et ligi 90 000 külatastajaga pöffil on väga raske.
Filmifestivali ametlik majutuspartner Nordic Hotell Forumi üks asutaja Feliks Mägus ütleb, et ka mitmed tema tuttavad ettevõtjad on viimastel aastatel rahastust kultuuri vähendanud. „Toetus antakse, siis peab olema selge, mis on väljund ja tasuvus raha eest, on see rahaline, toodete, teenuste või turunduse kaudu,“ selgitab Mägus.
Tiina Lokk tõdes, et ülejäänud Euroopa ettevõtted ei mõtle juba ammu, et filmikunsti toetatakse. Sinna investeeritakse.
„Filmitööstuse ja filmidega kaasneb suur mõju, ka majanduslik. See on nagu Buratiino puu, paneb ühe sendi sisse, aga saad 3-7 senti vastu,“ ütles Lokk.
Peakorraldaja toob pöffi mõju näitena välja, et sündmust kajastati 93 erinevas riigis. Üritusel osales inimesi 72 erinevast riigist. Kokku oli külastajaid üle 88 000.
„Need on märkimisväärsed arvud,“ rääkis Lokk.
Saates rääkisime veel Nordic Hotelli koostööst mitmete kultuurisündmustega, pöffi ambitsioonidest ja sellest, kui kaua näeb Lokk end veel pöff esiotsas.
Intervjueeris Eget Velleste.
Foto autor on Raul Mee.
Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.