• OMX Baltic−0,45%271,67
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn−0,44%1 726,94
  • OMX Vilnius0,28%1 066,75
  • S&P 5001,09%5 930,85
  • DOW 301,18%42 840,26
  • Nasdaq 1,03%19 572,6
  • FTSE 100−0,26%8 084,61
  • Nikkei 225−0,29%38 701,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,41
  • OMX Baltic−0,45%271,67
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn−0,44%1 726,94
  • OMX Vilnius0,28%1 066,75
  • S&P 5001,09%5 930,85
  • DOW 301,18%42 840,26
  • Nasdaq 1,03%19 572,6
  • FTSE 100−0,26%8 084,61
  • Nikkei 225−0,29%38 701,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,41
  • 09.10.24, 09:15

Mereäärsed arendajad loodavad lõigata meresoojusest kasu

00:00
  • Lauri LeetLauri Leet
Mereäärsed arendajad loodavad lõigata meresoojusest kasu

Tallinna Sadam planeerib Paldiskis mahukat meresoojuse ärakasutamise projekti, kuigi taoline töötav küttesüsteem kruiisiterminalis on Tallinna Sadama AS energeetikaosakonna peaspetsialisti Meelis Raidmaa sõnul toonud ühe halva üllatuse.

Paldiski sadamasse rajatakse Raidmaa sõnul uut kaid, mille seina sisse ehitatakse 300 meetripikkusele alale soojusvaheti, mille abil kokkuvõttes plaan ammutada mereveest 0,8 MW võimsusega soojust. Järgmise aasta lõpuks valmiv kai abil kaetakse Raidmaa sõnul kogu kõikide Paldiski sadama hoonete soojusvajaduse.

Tallinna Sadamal on merevee energia ära kasutamiseks kogemus olemas juba 2021. aastal valminud Tallinna Vanasadama kruiisiterminalist, kus 340 kW kütte- ja 430 kW jahtusvõimsus tagatakse samuti merevee abil. „Kompleksina süsteem on väga hea, seal ei ole midagi kahetseda ega kahelda. Alternatiivid on palju ebamugavad,“ selgitab Raidmaa.

Kruiisiterminali küttelahendus läheb Raidmaa sõnul siiski mõneks nädalaks talviti jäässe ning siis ei aita muu kui elektriküte. „Süsteem on jäätumise vähendamiseks ka ümber ehitatud.“ Projektikohaselt taolisi paarinädalasi pause sees ei ole ja see on Raidmaa sõnul halb üllatus. „Me eeldasime et süsteem ikkagi töötab sügisest kevadeni.“ Paldiski kai projekteerimisel ja ehitamisel kasutatakse Raidmaa sõnul nüüd ära just kruiisiterminalist saadud kogemusi, et süsteemi veelgi tõhusamaks muuta.

Saates avab veel Hundipea asumi idee eestvedaja Markus Hääl kliimaneutraalse asumi plaane merevee kasutamisel.

Samuti tutvustab kütteseadmete projekteerimisettevõtte Ait-Nordi asutaja ja juhatuse liige Marius Vahter meremuuseumi Lennusadamasse rajatud Eesti esimest taolist küttesüsteemi. Saatejuht on Lauri Leet.

Fotol Meremuuseumi lennusadama põrand, mis töötab hoone küttekehana merevee abil juba kümmekond aastat.

Foto autor Meeli Küttim.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele