Via 3L juht Rainer Rohtla ütles "Ärikliendid roolis" raadiosaates, et kui uus valitsus ei muuda diisliaktsiisi langetust püsivaks, liigub tankimine taas Eestist välja. Ja seekord palju kiiremini, kui pärast 2015. aasta aktsiisitõusu.
Eelmine valitsus langetas mullu 1. maist diislikütuse aktsiisi 493 eurolt 372 eurole 1000 liitri kohta. Transpordisektorile ja kogu Eesti majandusele tervikuna oli see väga positiivne otsus, mis aitas taastada meie vedajate konkurentsivõimet ning tõi tagasi Eestisse suure osa lõunanaabrite juurde kolinud tankimistest.
Paraku oli tegemist ajutise otsusega ning praeguse seisuga tõuseb aktsiis 1. mail 2022 tagasi endisele tasemele, kui uus valitsus seda otsust ära ei muuda. Via 3L juhatuse esimehe ja Eesti Logistikaettevõtete Assotsiatsiooni nõukogu liikme Rainer Rohtla sõnul on see tõsine probleem, sest kui aktsiis peaks tagasi tõusma, kaob tankimine Eestist kiiremini kui 2015. aastal.
Teine saatekülaline, Õliühingu tegevjuht Mart Raamat tõdes, et 10 kuud, mis Eestis on olnud madalam diislikütuse aktsiis, on tankimismahud meie tanklates kasvanud sedavõrd jõudsalt, et rahaliselt ei ole riik mitte sentigi kaotanud. Küll aga kõvasti võitnud kogu Eesti majandus.
Millised on aktsiisi languse positiivsed mõjud logistikasektorile ning Eesti kütusemüüjatele ning millist kahju võib kaasa tuua selle tagasi tõstmine, arutlevad saates Via 3L juhatuse esimees ja Eesti Logistikaettevõtete Assotsiatsiooni nõukogu liige Rainer Rohtla ning Eesti Õliühingu tegevjuht Mart Raamat.
Saadet juhib Äripäeva ajakirjanik Tõnu Tramm, saadet toetab Neste Eesti.
Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.