Ernst & Youngi juhtiv maksunõustaja Tõnis Elling räägib saates "Teabevara tund", mida peaks teadma ettevõtte sõiduauto maksustamise kohta.
- Ernst & Youngi juhtiv maksunõustaja Tõnis Elling Foto: Andres Laanem
Üks enam kõneainet pakkunud muudatus jõustus juba 2018. aasta alguses. See puudutas sõiduauto sisendkäibemaksu ümberarvestamise reegleid. Käibemaksuseaduse muudatus tehti seoses tulumaksuseaduse ulatuslike muudatustega sõiduautode eratarbe maksustamisel.
Kui sõiduauto kasutusotstarve kahe aasta jooksul muutub, tuleb kogu liigselt maha arvatud sisendkäibemaks riigile tagasi maksta koos intressiga, mida arvestatakse alates sisendkäibemaksu maha arvamisest kuni selle tagasimaksmiseni riigieelarvesse.
Sõiduauto sisendkäibemaksuarvestus ei saa kuude lõikes muutuda. Varem jälgiti sõiduauto kasutust kalendrikuude kaupa: ühel kuul võis olla 50% mahaarvamist ja teisel perioodil jälle 100%. Praeguse kehtiva korra järgi on nii, et kui sõiduauto kasutusotstarve muutub, siis peab maksumaksja käsitlema seda autot osaliselt ettevõtluses kasutatavana vähemalt ühe aasta, alates kasutusotstarbe muutumisest. Kui algselt oli sõiduauto mõeldud 100% ettevõtluse tarbeks ja mingil perioodil tuleb ette mõni erasõit, siis peab auto olema 50% sisendkäibemaksu mahaarvamise arvestuses terve järgneva aasta.
Saadet juhib
Äripäeva teabevara toimetaja Kai Koks.
Kuula saadet siit:
Seotud lood
Freedom Holding Corp. avaldas oma 2025. aasta teise kvartali tulemused, mis näitavad ettevõtte käibes ja puhaskasumis märkimisväärset kasvu. Tulenevalt laienemisest, tõusid ka ettevõtte kulud.