Vedaja investeerib ka laes hindadega: midagi teha pole, tuleb osta igal ajal
Arco Transpordi üks omanik ja juht Ivo Krumm tõdes, et kuigi hinnad kerkivad ja masinate tarneajad on tavapärasest kaks korda pikemad, tuleb konkurentsis püsimiseks investeerida ka keerulistel aegadel.
Arco Transpordi üks omanik ja juht Ivo Krumm. Foto: Andras Kralla
„Kui läheb odavamaks, tuleb tasandada hävingut. Me ei saa täna jätta neid investeeringuid tegemata, et siis ühel päeval avastada, et me polegi enam mängus sees,“ rääkis Krumm.
Äripäevaga rääkinud Eesti logistika- ja ekspedeerimisfirmad veel lepingute katkestamise üle ei kurda, kuid ümber on tulnud vaadata nii juhtide turvalisus kui kaubavedude dünaamika.
Kasvavad kütusehinnad, üldine inflatsiooni oht ning kuid kestnud lakkamatu lobitöö paljudelt huvigruppidelt: ühel või teisel põhjusel otsustas Reformierakond ning rahandusminister Keit Pentus-Rosimannus loobuda kevadesse plaanitud kütuseaktsiiside tagasi tõstmisest.
Ettevõtet ostes ja müües sõlmitakse siduv hinnakokkulepe alles üsna lõpus, kui on hinnatud firma väärtus ja tehtud hoolsusaudit ehk due diligence raport. Teinekord võib sellest selguda, et miljoniga kasumis ettevõte on hoopiski miljoniga kahjumis, räägiti saates.