Obskuurne majandus: inimesed kasutavad vähem värve kui kunagi varem
Sest nad on keskpärased. Siinkohal ma ei püüa kedagi solvata, aga kas sinugi lemmiksisekujunduse stiil on niinimetatud hele skandinaaviapärane? Kas sinugi auto on must? Kas sinugi sülearvuti on hall?
Sellisel toal pole ju iseenesest midagi viga, aga olete te mõelnud, miks me arvame, et üleni valge koos halliga on midagi, mille poole püüelda. Foto: SWNS/Scanpix
Selles pole midagi halba ja siin pole midagi imestusväärset: selliseid värvideta variante lihtsalt pakutakse ka rohkem. Meie maailm on halliks muutumas, sest halli, valget ja musta serveeritakse peene ja maitsekana rohkem kui muid värve. Kuigi peensus pole kuidagi otseselt selgitatav. Hall lihtsalt istub võimalikult paljudele.
Maailma tuntuim suuvee tootja Listerine tegi eelmise sajandi alguses kurikavalat turundust, et müüa oma vedelikku, millega esialgu pesti üldse põrandaid ja raviti tripperit.
Suure depressiooni ja sõjaaegu polnud riiete valmistamiseks materjali väga palju saada. Jahukottide tootjad nägid siin aga leidlikku turundusvõimalust.
Uuskasutuskeskustest ja kaltsukatest võib leida igasuguseid varandusi. Varanduseks võib pidada ka kokkuhoidu, kui oled otsustanud omale muretseda vajaliku kasutatuna ja odavamalt.
"Investeerimisideede universumi" saates teeme juttu autodest ja autodesse investeerimisest. Kas eksklusiivse auto ostmine on kulu või investeering? Milliseid mudeleid valida, kui soovida, et nende väärtus aja jooksul tõuseks?