Hansabussi juht vedajate kuludest: kui kohe lahendust ei leita, jäävad osad liinid lihtsalt seisma
Kui avalike bussiliinide alarahastusele kohe lahendust ei leita, jäävad osad liinid seisma, sest bussifirmad ei suuda sellisel juhul tasuda oma finantskohustusi, rääkis Hansabussi juht Indrek Halliste saates “Äripäeva TOP”.
Hansabussi juht Indrek Halliste (vasakul) ja Lux Expressi Eesti ärijuht Ingmar Roos (paremal). Foto: Äripäev
“Kohati on küll selline tunne, et kogu aeg sajab lund. Võib-olla tuleb vahepeal sula, aga jalad on ikka märjad. Kogu aeg on külm olla ja kunagi ei tea, millal sa nüüd täitsa haigeks jääd,” kirjeldas Halliste bussifirmade olukorda.
Bussifirmade teatel on kohalik ühistransport mõne nädala kaugusel pankrotist, kuid praegu omanike ja pankade armust teenindatavad avalikud liinid võivad majandusminister Riina Sikkuti sõnul saada puudujäägi katmiseks lisaraha.
Hüppeliselt tõusnud kütusekulude tõttu pankroti veerele jõudnud bussifirmade toetamiseks läheb tänavusest ja tuleva aasta riigieelarvest erakorraliselt 15,5 miljonit eurot. Seevastu tee-ehitajate elu tuleb täpselt nii kibe, nagu nad seni kartnud on.
Freedom Holding Corp. avaldas oma 2025. aasta teise kvartali tulemused, mis näitavad ettevõtte käibes ja puhaskasumis märkimisväärset kasvu. Tulenevalt laienemisest, tõusid ka ettevõtte kulud.