Bussifirmade teatel on kohalik ühistransport mõne nädala kaugusel pankrotist, kuid praegu omanike ja pankade armust teenindatavad avalikud liinid võivad majandusminister Riina Sikkuti sõnul saada puudujäägi katmiseks lisaraha.
Maagaasi hinnatõusuga kaasneb bussiettevõtetele iga kuu 7 miljonit eurot lisakulu, kuid riik ei taha ega ei soovi seda kulu kanda. Probleemi eest lihtsalt põgenetakse ning loodetakse, et küll see kuidagi iseenesest laheneb. "Sel moel jätkates on kohalik bussiliiklus sügiseks pankrotis," ütles Mootor Grupi omanik Hugo Osula kütuseturu aastakonverentsi aruteluringis.
Riik on seni arvutanud bussifirmadele makstavat maakonnaliinide tasu aasta jagu ette ning arvestanud hinnatõusu tarbijahinnaindeksi järgi, mis on viinud vedajad sel aastal pankroti äärele, rääkis Hansabussi juht ja Autoettevõtete Liidu juhatuse liige Indrek Halliste.
Riigi sõnum kodanikele paistab olevat järgmine: sooja ja mugava bussi asemel tehke külmal sügisel oma käigud jala, ettevõtjad võivad aga oma seitse asja üldse kokku pakkida, kirjutab Hansa Grupi juht ja omanik Neeme Tammis vastuses Äripäev arvamusliidrite küsitlusele.
Olukord ühistranspordi korralduses – osaliselt nii-öelda tasuta transpordis – on vilets juba aastaid, kuid kallinenud kütuse tõttu kasvas see kriisiks. Hiljuti rahuldas riigikohus kolm ettevõtjate kaebust, kuid alarahastatud teenindajate seis üha halveneb, kirjutab vedajaid kohtus esindanud vandeadvokaat Jaana Nõgisto.
Rahvusvaheline reitinguagentuur S&P Global Ratings tõstis Freedom24 kaubamärki omava Freedom Finance Europe Ltd. pikaajalist krediidireitingut B-tasemelt B+-tasemele.