Bussifirmadele pudeneb eelarvest miljoneid, tee-ehitajate elu jääb kibedaks
Hüppeliselt tõusnud kütusekulude tõttu pankroti veerele jõudnud bussifirmade toetamiseks läheb tänavusest ja tuleva aasta riigieelarvest erakorraliselt 15,5 miljonit eurot. Seevastu tee-ehitajate elu tuleb täpselt nii kibe, nagu nad seni kartnud on.
Rohkem raha keskkonnasäästlikku transporti ja vähem teede-ehitusse, saab värskest riigieelarve eelnõust teada. Foto: Liis Treimann
Ühekordselt kütuse hinna kallinemise leevenduseks kulub 2023. aasta riigieelarvest lisadotatsioonideks 10 miljonit eurot, selgub 2023. aasta riigieelarve seletuskirjast. Aga dotatsioonide eelarves on tekkinud juba tänavu kütuse hüppelise hinnatõusu tõttu suur puudujääk, mis hinnanguliselt on vähemalt 5 miljonit eurot.
Neljapäeval valitsuses heaks kiidetud 2023. aasta riigieelarve eelnõu kulud kasvavad tänavusega võrreldes 18 protsenti, 16,8 miljardi euroni ja tulud 16 protsenti, 15,6 miljardi euroni. Eelarve on 1,2 miljardi euroga ehk 3,9 protsendiga SKPst miinuses.
Bussifirmade teatel on kohalik ühistransport mõne nädala kaugusel pankrotist, kuid praegu omanike ja pankade armust teenindatavad avalikud liinid võivad majandusminister Riina Sikkuti sõnul saada puudujäägi katmiseks lisaraha.
Kui 2015. aastal tuli Spotifys lauale idee Discover Weekly funktsiooni loomiseks, ei olnud ettevõtte asutaja sellest eriti vaimustuses. Sellele vaatamata oli töötajatel piisavalt autonoomsust funktsiooni edasi arendada, luues seeläbi ülipopulaarse toote. CVKeskus.ee uuris Eesti tippjuhtidelt Kai Realolt ja Toomas Tamsarelt, kuidas mõjutab juhtimiskultuur töötajate lojaalsust ja tööandja ihaldusväärsust.