Karl-Eduard Salumäe: inimesi harimata möödasõiduralli jätkub
Keskmise kiiruse mõõtmine tooks kiiruse alla ainult konkreetsetel lõikudel, kuid kui inimesi ei õpetata stabiilse kiirusega sõitma, siis möödasõiduralli jätkub, hoiatas Äripäeva arvamustoimetaja ja autoajakirjanik Karl-Eduard Salumäe.
Senise strateegiaga enam liiklussurmasid vähendada ei õnnestu, arvab Äripäeva arvamustoimetaja ja autoajakirjanik Karl-Eduard Salumäe. Foto: Andras Kralla
“Kui me ei ole keskmise kiiruse kaamerate paigaldamise kõrval inimesi harinud, juhtinud nende tähelepanu sellele, et palun sõitke stabiilselt, ärge kartke seda kaamerat, siis hakkab eriti keskmise kiiruse mõõtmise ala lõpupooles kiiruse kõigutamist nii igaks juhuks väga palju olema. Ja siis saab see lõik otsa ja hakkab möödasõiduralli pihta,” rääkis Salumäe.
Stagneerunud liiklusarenguga riigis süüdistatakse järjest kurjemal toonil pahasid autojuhte, keda tulevat üha rohkem jälgida ja karistada. Ent millal – või kas üldse kunagi – hakatakse mõtlema, et ehk on hoopis senised liiklusohutuse asja ajajad, lähenemised või ressursid ammendunud, küsib Äripäeva arvamustoimetaja Karl-Eduard Salumäe.
Minul pole midagi selle vastu, kui politseinik mõõdab põõsas mu kiirust, sest tean, et need andmed ei salvestu kuhugi. Keskmise kiiruse tuvastamine on aga privaatsusesse sekkumine, mille jaoks on vaja ühiskonna nõusolekut, ütles advokaat Indrek Sirk Äripäeva raadio hommikuprogrammis.
Arvutipargi renditeenus on mugav, säästlik ja (tuleviku)kindel. Green IT tegevjuht Asko Pukk usub, et ettevõtete äriline fookus peab alati olema enda põhitegevusel, sektoril, mida teatakse peensusteni, et olla konkurentidest paremad – just selleks vajaliku aja ja raha renditeenus vabastab.