Infortari kontsernis on kokku üle saja ettevõtte, teiste seas ka insener- ja ehitusettevõtted Inf Ehitus, INF Infra ja EG Ehitus, mis on toonud Eestisse uudsed ehituslahendused. Äripäeva raadio värskes saates teeme juttu 500tonnise kaaluga Tondi viadukti nihutamisest, Pärnu uue silla ehitusest ja Sindi-Lodja silla rajamisest.
- Kui Tondi viadukti oleks nihutamise tehnoloogia asemel ehitatud selle lõppasukohas, pidanuks raudteeliikluse kolmeks kuuks sulgema. Foto: Arbo Rae
Tondi viaduktil kasutatakse tehnikana nihutamist. See tähendab, et raudtee kõrval valmis ehitatud viadukt liigutatakse spetsiaalselt projekteeritud süsteemi abil paika, selgitab saates INF Infra juhatuse liige Robert Sinikas. Põhjus selle tehnoloogia kasutamiseks on lihtne – raudteeliiklust ei saa pikaks ajaks kinni panna.
- Viadukti liigutamiseks kasutatakse projekteeritud süsteemi, mis koosneb tungraudadest ja rööbastest, mida mööda viadukt paika nihutatakse. Foto: Arbo Rae
Pärnu uue silla ehitus on Baltikumi üks suuremaid ja keerukamaid sillamontaaže, kus paika tuleb tõsta konstruktsioon, mis kaalub 1200 tonni.
Kui traditsiooniliselt ehitatakse silda selle lõplikus asukohas, siis Pärnu kaarsilla osa plaanitakse ehitada maa peal, misjärel viiakse see spetsiaalse eritehnikaga jõe keskele ja alles siis liigutatakse õigesse kohta.
Saates räägime veel uudsest alliansslepingu formaadist ehitushangetel ja uurime ka seda, milline on värskelt valminud Infortari peamaja Liivalaia tänavas. Saates on külas INF Infra juhatuse liige Robert Sinikas ja kolme ettevõtte, INF Infra, Inf Ehituse ja EG Ehituse juhatuse liige Rein Rätsep. Saatejuht on Hando Sinisalu.
Infortari ehitusfirmad tõid Eestisse uued tehnoloogilised lahendused
Seotud lood
Rahvusvaheline reitinguagentuur S&P Global Ratings
tõstis Freedom24 kaubamärki omava Freedom Finance Europe Ltd. pikaajalist krediidireitingut B-tasemelt B+-tasemele.