• OMX Baltic−0,45%271,67
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn−0,44%1 726,94
  • OMX Vilnius0,28%1 066,75
  • S&P 5001,09%5 930,85
  • DOW 301,18%42 840,26
  • Nasdaq 1,03%19 572,6
  • FTSE 100−0,26%8 084,61
  • Nikkei 225−0,29%38 701,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,41
  • OMX Baltic−0,45%271,67
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn−0,44%1 726,94
  • OMX Vilnius0,28%1 066,75
  • S&P 5001,09%5 930,85
  • DOW 301,18%42 840,26
  • Nasdaq 1,03%19 572,6
  • FTSE 100−0,26%8 084,61
  • Nikkei 225−0,29%38 701,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,41
  • 29.05.24, 13:59

Kuidas edukalt kommunikeerida nii häid kui kehvasid majandustulemusi

Pressiteates tuleb ära jätta häma ja halbu numbreid peita ei maksa, sest see teeb enamasti ettevõttele karuteene, räägivad kommunikatsioonieksperdid värskes “Finantsuudised fookuses” saates, kus kuulete edulugusid ja õppetunde nii heade kui halbade uudiste jagamisel avalikkuse ja töötajatega.
Paavo Siimann, Karita Sall ja Janno Toots usuvad, et pressiteade on jätkuvalt hea viis, kuidas ettevõtte käekäigust rääkida.
  • Paavo Siimann, Karita Sall ja Janno Toots usuvad, et pressiteade on jätkuvalt hea viis, kuidas ettevõtte käekäigust rääkida. Foto: Mai Kroonmäe
Iduettevõtte Veriff kommunikatsioonijuht Karita Sall leiab, et kui avalikkusele tulemusi teavitada, siis numbritest üksi ei piisa. “Lisaks numbritele peab olema selgitus taga, mida see sinu valdkonnas tähendab, ja peab andma hinnangu juurde. Numbrid üksi ei räägi lugu ja loo rääkimine on tegelikult ju eesmärk, miks finantstulemusi avaldatakse.”
Kui tulemused pole ootuspärased, ei tohiks Salli sõnul pead liiva alla peita. Kui halvad numbrid üritatakse positiivse narratiivi varju jätta, võib see viia vastupidiselt halvemate tagajärgedeni.
Kommunikatsioonibüroo Corpore juht Janno Toots toob ühe hea näitena saates välja Saunumi, kes vaatamata oma keerulisele seisule on ise hakanud proaktiivsealt tulemusi jagama, kuigi neil selleks tegelikult otsest kohustust ei ole.
Kui firmal tuleb keerulisel ajal kokku hoida ja töötajaid koondada, siis ka see kommunikatsioon peab olema väga hästi läbi mõeldud. Sellisel puhul on hea teha mõne meediaväljaandega eksklusiivintervjuu, sõnumeid ise juhtida ja vältida spekulatsioone. Kuid alustada tuleb kindlasti töötajatest: kui nemad kuulevad firma käekäigu kohta esimesena meediast, on midagi valesti.
Kuula saatest, millised on erinevused positiivse ja negatiivse alatooniga uudiste kommunikeerimisel. Kuna majandusaasta aruannete tähtaeg on lähenemas, jagame soovitusi ka selle suhtluskanali tõhusaks ärakasutamiseks.
Juttu tuleb sellest, kas ja kuidas meediasuhtlust ajastada, milliseid võtteid kasutada sisekommunikatsioonis ja kes võiks olla hea kõneisik.
Saatejuht on Paavo Siimann.
Kuidas edukalt kommunikeerida nii häid kui kehvasid majandustulemusi
00:00

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 18.12.24, 16:05
Investeerimine kunsti: muuseumikvaliteet võib maksta vähem kui pool telefoni
Muuseumikvaliteediga kunsti on võimalik osta vähem kui poole iPhone’i eest, leiab investor Riivo Anton. “Ma paneks piiri 500 euro peale– sealt on kindlasti võimalik leida häid teoseid, mille järeltulijad saavad pandimajja viia.”

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele