Kalaärimees Ivar Kiil on mõelnud sellele, et poeg võiks kalaäri üle võtta, aga kuna Andrel on rohkem tehnikahuvi ja see on valdkond, mis talle paremini sobib, siis pole ta otseselt pojale enda soovi peale surunud, rääkis ta saates “Võitjate põlvkonnad”.
- Tehnikasportlasest poeg Andre Kiil ja kalaärimehest isa Ivar Kiil tegutsevad koos igal rindel. Foto: Jana Palm
Poeg Andre Kiil tunnistas, et kunagi ta unistas küll kalaäri juhtimisest, müüs kala ja käis koosolekutel kaasas, aga sai ruttu aru, et see talle päriselt ikkagi huvi ei paku. Ta leidis, et toredam on tegeleda asjadega, mis tal hästi välja tulevad, ning nii isa kui ka poeg leidsid, et tehnikasport seda kindlasti on.
Motosport oli hobi, mis ühendas isa ja poega juba teismeeast peale. Isa märkas, et poeg tuunis enda rolleri kiirelt uhkemaks ja sõitis sellega tihti pigem hoopis tagarattal. 16aastaselt sai Andre sünnipäevaüllatuseks enda esimese mootorratta, millest hakkas spordikarjäär pihta.
“Mul oli selline põhimõte, et kui juba motika ostame, siis teeme sporti ka. Aprillis oli sünnipäev ja mais olime juba esimesel supermoto Eesti meistrivõistluste etapil,” jagas Ivar Kiil saates.
Andre Kiili supermoto karjäär lõppes ringrajal suurel kiirusel toimunud avariiga, milles ta murdis jala ja kaotas ka senise enesekindluse ja riskijulguse.
Pärast paariaastast pausi tehnikaspordis liikus poeg autospordi juurde ning isa võttis ka selle suuna omaks ja oli taas suurimaks toeks. Autodel katsetati erinevaid alasid – näiteks autoringrada, BMW sarja, tehaseautodega ringrada Rootsis, rallikrossi ja muud. Sai üsna ruttu selgeks, et hoog on sees ning autospordis läheb tal isegi paremini kui motospordis.
Rohkem kui 20 aastat pärast edukat ühist rahvusvahelist tehnikaspordi teekonda ning erinevaid mootorispordi alasid asutasid isa ja poeg ühise ettevõtte, mis algselt oli loodud eelkõige tehnikaspordiklubina. Nüüdseks tuuakse maale ka kokkupandavaid Gocycle’i elektrilisi jalgrattaid, mis on loodud ühe maailmakuulsa võidusõitja poolt.
Andre ettevõtjaks hakkamine ei tulnud üllatusena, kuna lapsena isa ettevõtluskarjääri kõrvalt nägemine nakatas ka teda. “Kümneaastaselt olin ma väga veendunud, et minust saab kõva ettevõtja ja lubasin isale isegi Lamborghini osta,” meenutas poeg lõbusat seika lapsepõlvest. Mõlemad usuvad, et ettevõtluspisiku edasi andmiseks tasub juba lapseeas ettevõtlusest rääkida ning teadmisi jagada.
Kuidas on nende ühises ettevõttes rollid jaotatud, mil viisil Andre enda pojale ettevõtlust tutvustab ning miks ei oska pikaaegne ärimees Ivar Kiil eelistada pereäri väliste partneritega toimetamisele ega ka vastupidi, kuuled juba saatest “Võitjate põlvkonnad”.
Saadet juhib Jana Palm.
Pereettevõtjate liikumist toetab Büroomaailm, mis on pereettevõte juba 30 aastat.
Motosportlane Andre Kiil jagab isaga hobi ja ettevõtet
29. augustil toimub kolmas
Pereettevõtjate konverents, mis on aasta suurim sündmus pereettevõtjatele. Lavalt jagatakse edu- ja kogemuslugusid ning lahendatakse üheskoos just pereettevõtlusele omaseid murekohti. Vaata programmi:
www.pereettevotjatekonverents.ee.
Seotud lood
“Äri- ja peresuhted on nii läbi põimunud, et mul ei ole valemit, kuidas neid lahus hoida, aga ma usun, et see on hoopis eelis ja annab võimaluse kriisides operatiivselt tegutseda,” jagab Eesti Pereettevõtjate liidu president ja pereettevõtte Juustukuningad kaasasutaja Merit Miller.
Büroomaailma lugu
"Kui ma ülikooli lõpetasin, siis isa ütles, et mis sa seal teiste juures ikka töötad, tule parem minu juurde tööle. Nii ma paati astusin ja tundub, et lähen pensionile ka Büroomaailmast," jagas Büroomaailma müügi- ja turundusjuht Kristiine Ross enda pika karjääri algust isa rajatud ettevõttes Büroomaailm.
Tütre värsked ideed, looduskosmeetika brändiga liitumine ning turunduse ja müügiga põhjalikumalt tegelema hakkamine tõid kaasa ettevõtte enneolematult kiire kasvu, rõõmustas pereettevõtte asutaja Kaire Miiter.
Eesti pereettevõtjad teevad kasvavas mahus perekonnahartasid, millega reguleeritakse pere- ja ärisuhteid, jagas perekond Tark „Võitjate põlvkonnad“ saates.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.