Eesti saaks olla jätkusuutlike lahenduste seadusandluses pioneer, vedada regulatsioonide innovatsiooni maailmas, leiab eelmisel nädalal riigimaanteele jõudnud roheasfaldi komponendi tootja Fibenoli arendusjuht Peep Pitk.
- Fibenoli arendusjuht Peep Pitk leiab, et rohepöördes on energeetikasektoril kõige selgem siht. Foto: Anni Õnneleid/Delfi Meedia
Meil on valik, kas olla uute tehnoloogiate ja lahenduste pakkujad või ootame, kuni lahendused jõuavad meieni ja seejärel hakkame neid rakendama, selgitab Pitk rohetehnoloogia saates“Cleantech”. Riigihanked on tema sõnul üks viis, kuidas innovatsiooniks ruumi tekitada.
Eestil on Pitki hinnangul praegu võimalus olla regulatiivse innovatsiooni eestvedaja. "Fossiilil baseeruvad regulatsioonid lähtuvad sellest, mida me saja aasta jooksul oleme optimeerinud. See on tegelikult väga tugev turubarjäär. Eesti peabki sektori kaupa võtma ette lahendused, mis turul on, ja panema realistlikud eesmärgid väiksema jalajäljega lahendustele. Keegi ei pea ette kirjutama, milline see lahendus on, vaid me lähtume sellest, et sul on läbipaistev tarneahel, sul on kalkuleeritud ja verifitseeritud CO₂ jalajälg," leiab Pitk.
Äripäeva raadio rohetehnoloogia ja innovatsioonisaates "Cleantech" tuleb esimeses osas juttu sellest, mis seisus on rohetehnoloogiate kiirendid Eestis. Millised on võimalused ja väljakutsed ning kui palju raha ja energiat roheinnovatsiooni kiirendamiseks kulub, selgitab Beamline'i tegevjuht Jana Budkovskaja.
Saate teises osas räägime sellest, mille peal ikkagi paremini kiirendada. Transpordiamet katsetab Eestis esimest korda riigimaanteel asfaldisegu, mille sideaine, naftast toodetav bituumen on kuni 15 protsendi ulatuses asendatud puidus leiduva liimaine ligniiniga, mida toodab Eesti ettevõte Fibenol. Millega Fibenol veel lisaks ligniini tootmisele tegeleb ning millised on tulevikuplaanid, räägib Fibenoli arendusjuht Peep Pitk.
Pikemalt regulatsioonidest, biokeemiast ja sellest, mis on Eesti kiirendite tulevik, saab kuulda juba saatest. Saatejuht on Mart Valner.
Kiirendi tõukab tagant roheinnovatsiooni ja teedele jõuab roheasfalt
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.