Idufirma Nanordica Medicali nano-osakestega imeplaastreid on loomakliinikud müünud juba mõnda aega reklaamlausega “inimeste peal testitud,” kuid uuel aastal peaks toode jõudma müüki ka inimestel kasutamiseks, kinnitab ettevõtte tegevjuht Olesja Bondarenko.
- Olesja Bondarenko, Tarmo Virki ja Triin Preem. Foto: Äripäev
“Me vajame regulaatorilt luba, et üldse oma lahendust inimestele müüa ja sellega läheb viimasel ajal üsna hoogsalt, teeme igasugused auditeid. Plaan on see, et järgmisel aastal saame loa Euroopas müüa,” ütleb Bondarenko saates "Ükssarvikute kasvulava". Lisaks on ettevõte lõpetamas suuri kliinilisi katseid Hispaanias ja töötab suurfirmadega oma tehnoloogia litsentseerimiseks.
Peamise tootena arendab ettevõte bakterivastast haavasidet haavainfektsiooni ennetamiseks ja raviks.
"Ükssarvikute kasvulava" saates räägivad Bondarenko ja Swedbanki startup-segmendi juht Triin Preem ka laiemalt naisettevõtlusest ja naisasutajate teel olevatest raskustest. Näiteks kaasavad naisasutajate loodud idufirmad vaid murdosa meesasutajate kaasatud kapitaliga võrreldes.
Nanordica Medicali neljast kaasasutajast on pooled mehed, kuid investoritega suhtleb Bondarenko, kelle eestvedamisel kaasas ettevõte kevadel 1,75 miljonit eurot. “Hea töö, super. Tõenäoliselt oled sa pidanud selle raha kaasamiseks nägema palju rohkem vaeva, kui seda oleks pidanud tegema mõni meesterahvas,” tõdes Preem.
Saadet juhib Tarmo Virki.
Eestlaste loomaplaastriga plaanitakse jõuda eurooplaste ihule
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Vandeadvokaadist ettevõtja Anne Veerpalu kutsub investorid korrale ning julgustab idufirmasid oma väärtust nägema. Puudu ei jää ka õigusalastest näpunäidetest.
Pimedad laborid, suletud uksed ja saladused, mida üritati igaveseks varjata. Kuidas sai ühel hetkel üheksa miljardi dollari väärtuseks hinnatud ettevõttest kaasaegse tehnoloogiamaailma üks kõmulisemaid petuskeeme, millega investoritelt halastamatult raha välja pumbati.
Kasvava ligipääsetavuse probleemi lahendamine digitaalses maailmas, kus elanikkond vananeb ja nägemispuudega inimeste hulk kasvab, avab uusi võimalusi, usuvad selle sektori idufirmad.
"Ükssarvikute kasvulava" suvesaadetes rändab saatejuht Tarmo Virki maakondades, uurides, millega tegelevad idufirmad pealinnast eemal. Värskes saates räägime Saaremaa ettevõtjatega, kelle idufirmad kasutavad toorainena pilliroogu ja vetikaid.
Töötukassa peale mõeldakse enamasti siis, kui räägitakse töötusest, koondamistest, maksude tõstmisest või koolitustest. Vähem tuleb jutuks aga tööturuasutuse tase ja võrdlus teistega, eelkõige muidugi naabritega.