Obskuurne majandus: uus jõukuse sümbol on molutamine
Võimalus sõpradega aega raisata on uus staatuse sümbol, rääkis brändistrateegia konsultant ja Melbourne ärikooli lektor Eugene Healy. Aeg on muutunud luksuskaubaks, seega tõeline luksus on seda raisata.
Kuula saatest “Obskuune majandus” pikemalt, millised hakkavad staatuse ja jõukuse sümbolid sel aastal välja nägema ja kuidas need on muutunud. Foto: Reuters/Scanpix
Oleme aastaid elanud ühiskonnas, mille kuum teema on grindimine ‒ töötada meeletutes kogustes ja olla hõivatud. Hõivatus on olnud tõeline staatusesümbol, kui kellelgi on kogu aeg midagi teha, siis järelikult on ta tähtis.
Väga kahju, aga ma pean seda saadet tutvustama üpris nõmeda klišeega, mis kõlab nii: kes meist poleks mõelnud, et võiks ära elada mitte midagi asjalikku tehes ja raha tuleb.
"Kui kõigil on, siis mina enam ei taha!" Selline fenomen on majandusteaduses täitsa kaardistatud ning selle nimi on snoobiefekt. Mis see täpselt on ning mismoodi on see maailma muutnud?
Veidike vandenõuline surnud interneti teooria selgitab ja eeldab, et tehisintellekt ja robotite loodud sisu maht on ületanud päris inimeste loodud sisu mahu internetis.
Kõik jõulu ja aastavahetuse pidustused on ilmselt praeguseks lõplikult läbi saanud. Kindlasti kuulus paljude jaoks selliste pidustuste juurde ka alkohol.
Julgus kihutas sektori lapsekingadest kiirelt kõrgustesse
VentureWave Capitali partner Kaidi Ruusalepp ennustab Eestile lähiaastateks kolme trendi, mis märgivad uue võbeluse faasi. Algab start-up-kevad. Ka Soraineni partner Toomas Prangli näeb idusektori turu elavnemist läbi kahe trendi.