Viimastel aastakümnetel on maailm muutunud kohati lausa meeletu kiirusega ja muidugi on muutunud ka turundusmeetodid. Kui varem oli põhirõhk trüki- ja veebireklaamide avaldamisel, siis järjest enam kaldub kaalukeel soovitusturunduse, sisuturunduse ja reklaamkingituste kasutamise poole.
- Anti Saluneem Logotrade Reklaamkingituste agentuuri omanik ja tegevjuht. Foto: Logotrade
Miks reklaamkingitused?
Ettevõtja jaoks on oluline olla pildil – olla nähtav oma klientidele, koostööpartneritele, töötajatele, aga ka laiema üldsuse jaoks. Tänapäeval tuleb olla nähtav nii reaalses kui ka virtuaalses maailmas. Just reklaamkingitused annavad võimaluse suurendada nähtavust, märgatavust. Reklaamkingitused, reklaamtooted ja firmarõivad on parim viis luua positiivne side ettevõtte ja töötaja, kliendi või koostööpartneri vahel. Firma logoga triiksärgid, T-särgid, reklaamriided, tööriided ja ametirõivad kasvatavad ühtsustunnet, kuid nende abil saab luua tõhusalt ja väga soodsalt ka sisu sotsiaalmeediakanalites ja veebilehekülgedel piltide ja videote näol.
Kinkides oma ettevõtte logoga toote koostööpartnerile, kliendile või töötajale, loote väärtusliku sideme ning oma loo jutustamise kaudu jõuate soovitud sihtrühmani. Just tugeva meeskonna ja meeskonnaliikmete omavahelise sidemega firmad on läbi ajaloo olnud kõige edukamad. Reklaamkingitused aitavad kõnetada inimesi, tugevdavad ühtsustunnet ja kommunikatsiooni, ühendades seeläbi teie ettevõtte digitaalse brändi inimestega.
Eestoodud põhjustel kulutavad paljud suurettevõtted juba praegu ligi kolmandiku oma turunduseelarvest reklaamtoodetele, kuna ka uuringutepõhiselt aitavad
firmakingitused tuntavalt kaasa bränditeadlikkuse tõstmisele.
- Puidust Innovaatilised ärikingitused
Hästi valitud
ärikingitused aitavad eristuda konkurentidest ja uute klientidega paremini kontakti saavutada, samuti kasvab reklaamkingituste abil olemasolevate klientide lojaalsus ning suureneb ka kordusostude tõenäosus.
Reklaamkingitused on väga olulised ka internetiteenuseid pakkuvatele ettevõtetele, kuna nende abil on võimalik teie brändi virtuaalreaalsusest osaliselt üle kanda reaalsesse maailma, mis annab suure eelise konkurentide ees ja tõstab teie brändi tuntust.
Töötajate kingituste programm on firma edu alus
Kindlasti on kõik ettevõtjad kokku puutunud probleemiga, kuidas leida ja hoida häid töötajaid. Üks järeleproovitud vahend oma töötajate lojaalsuse tõstmiseks on hoolikalt valitud ja läbimõeldud
reklaamkingitused ja ametirõivad. See on ühtlasi ka kokkuhoid uute inimeste otsingute ja koolituskulude pealt. Juba värbamisel tekib võimalikul uuel töötajal esmamulje ettevõttest. Seega väike meene, näiteks pastapliiats,
võtmehoidja või
helkur, on väga asjakohane. Ettevõtte sümboolikaga riietus aga aitab uuel inimesel kiiremini meeskonda sulanduda, pakkudes tunnet, et ta on ettevõtte jaoks oluline ja oodatud.
Firmakingituste tegemine oma töötajatele annab pikaajalisi, tulevikule orienteeritud tulemusi. Esiteks motiveerib igasugune tunnustamine inimesi ning kui ettevõtte logoga meene on ka personaalne, praktiline ja vajalik ese, nagu näiteks
seljakott või
reisikohver, annab see tunnistust, et väärtustatakse just Sind.
Oma töötajad on ka reklaamkingituste valikule esimesed tagasiside andjad, info selle kohta, kas meene üldse kõnetab või ei jõua kiiresti valiku tegijateni, mis annab võimaluse teha aegsasti vajalikud korrektiivid.
Hea reklaamiidee on sotsiaalmeedias ja ettevõtte kodulehel firmarõivastuses töötajate piltide avaldamine – see tekitab positiivset kuvandit ja aitab luua ka rohkem ning odavamalt kontakte kui niisama lihtsalt firma logo näitamine veebis.
Tasub teada!
Paljud firmad kasutavad järjepidevalt ja edukalt töötajate kingitustega tunnustamise programmi, mille alusel:
*kingitakse värbamisel väike kontaktimeene;
*tööle asumisel saab töötaja firmarõivastuse (nt logoga
T-särk);
*sünnipäeva peetakse meeles kingitusega;
*kingi saab ka kooli lõpetamise või koolituse läbimise puhul;
*meene saavad ka kõik tööjuubilarid.
Tunnustamisprogramm on ettevõttele kasulik, sest sellega hoiate kokku värbamis- ja koolituskuludelt ning motiveeritud töötaja teeb oma tööd paremini ja on oma tööandjale lojaalsem.
Reklaamkingituse valimine ei ole tuumateadus
Firmakingitus peaks ideaalis olema ese, mida märgatakse hästi ja kasutatakse kõvasti. Kuidas aga valida just see õige kingitus, mis töötab, kingitus, mis teeb rõõmsaks nii kingi saaja kui ka kinkija?
Väga oluline on koostöö reklaamkingituste agentuuri ja ettevõtte vahel. Parima tulemuse saamiseks peab ärikingitusi otsiv ettevõte kirjeldama oma kliente, väärtusi ja ootusi võimalikult täpselt ning edastama piisavalt andmeid, mis aitavad agentuuril esitada parimad
kingiideed, vaja on ka koostada strateegiline plaan.
Esiteks tuleb kindlasti teha korralikud taustauuringud sihtgrupi kohta: kus nad elavad, kas linnas, äärelinnas või maal, kui vanad nad on ja mis soost (ka see on tähtis!)
Tasub teada!
Meeste eelistatud ärikingituste TOP 3:
1. mälupulgad
2. jooginõud
3. pealisrõivad
Naiste eelistatud ärikingituste TOP 3:
1. mälupulgad
2. pealisrõivad
3. reklaamkotid
Keskmiselt on Euroopa mehel 9 ja naisel 8 reklaamkingitust.
Kingituste saajatele läheb väga korda reklaamkingituse praktilisus, olulisel kohal on ka disain ja kolmandal kohal emotsionaalne väärtus.
ASI (
Advertising Speciality Institute) globaalsest uuringust ilmneb, et keskmiselt kasutatakse üht logoga ärikingitust 8 kuud, 61% kontorilauakingitustest aga koguni 14 kuud! 60% vastanuist tõdes, et nad sõlmivad meelsasti tehingu ettevõttega, kes kingib neile akupanga, 87% inimestest, kellele kingiti
akupank väitsid, et jätavad selle kindlasti endale.
57% inimestest kingib toote edasi, see tõenäosus on väiksem nooremate ja suurem vanemate inimeste hulgas.
Parima mulje firmast loovad järgmised tooted:
*mälupulgad;
*pealisrõivad (nt tikandiga
jope,
fliis);
*jooginõud (nt trükiga
termostass,
joogipudel);
*kirjutusvahendid (nt graveeringuga
pastapliiats);
*ilmastikukindlad ja spordirõivad.
Inimesed hindavad kõrgemalt ka firmasid, kelle reklaamkingitus on loodussäästlik või loodusesõbralik.
Millised tooted loovad enim kontakte?
Tänu läbiviidud uuringutele on firmakingituste otsija töö nüüd tunduvalt lihtsam. Nimelt kõige paremini täidavad oma eesmärki järgmised tootekategooriad:
1) reklaamrõivad
2) ostukotid
3) logoga pastakad
4) kalendrid
5) T-särgid
6) peakatted
Reklaamkingitustesse investeerimine loob sama palju kontakte kui interneti- või raadioreklaam, kulutused neisse kanaleisse on võrdsed, kuid inimesed eelistavad reklaami visuaalsele või auditiivsele tarbimisele siiski käegakatsutavaid meeneid.
Küsige nõu asjatundjatelt
Reklaamkingituste pakkuja püüab alati saavutada kingituste tellijaga võimalikult hea kontakti, sest vaid koostöös jõutakse parimate lahendusteni. Parimad on aga just spetsiaalselt teie ettevõtte jaoks leitud unikaalsed ja ägedad lahendused – kingitused, mis kõnetavad! Eritellimusel valmistatud personaalsed tooted ei pruugi alati olla kallimad laos olevast kaubast.
Väga oluline on reklaamkingituste puhul valida õige meetod sümboolika – sõnumi ja logode – pealekandmiseks. Olenevalt esemest ja selle kasutusest võib see olla kas
siiditrükk (nt kui reklaamtooteks on T-särk),
graveerimine (roostevabast terasest toodete puhul, nt termostass või termos), UV-trükk (nt fotode kandmisel võtmehoidjatele, akupankadele või joogipudelitele),
tikkimine (tooteks sobib polo, fliis,
põll või
nokkmüts),
digitrükk või hoopis
tampotrükk (ümaratele ja siledapinnalistele esemetele, nt pastapliiats,
mälupulk ja veepudel).
Variante on veelgi, kogenud kingieksperdid on alati lahkesti nõus aitama, nii et võtke julgesti ühendust ning tutvuge toodetevalikuga ka kingituste pakkujate kodulehekülgedel.
Kas reklaamkingituste tasuvust saab mõõta?
Arusaadavalt võib üles kerkida küsimus, kas üldse ja kuidas on võimalik mõõta reklaamkingitustest saadavat tulu, sest turunduskanal, mille tulud ja kulud ei ole üheselt kokku arvestatavad võib tunduda mitteusaldusväärne.
Artikli autor on aluseks võttes globaalseid turu-uuringuid koostanud valemi reklaamkingituse tasuvuse mõõtmiseks, kus põhiühikuks on CPM (cost per mille) – 1000 kontakti hind sentides.
Reklaamkingituste CPM sõltub konkreetsest reklaamtootest ja selle hinnast ning nähtavusest, samuti toote elueast, maksumusest ja keskmisest kasutusajast.
Täpsemalt saab valemi ja arvutuskäiguga tutvuda Logotrade’i
kingituste blogis, kus toodud näidete abil selgub, et tõepoolest – reklaamkingituste tasuvust on võimalik mõõta ja tulemused on tõsiseltvõetavad.
Millal on kõige kasulikum reklaamkingitusi tellida?
Tänapäeva kiires elutempos ringi tuhisedes pole aega kunagi liiga palju ning kõik võimalused aja kokku hoidmiseks on teretulnud. Ärikingituste tegemisel saab aega (ja ka raha!) kokku hoida oma tegemisi hästi planeerides. Kõige soodsam on reklaamtooteid tellida 2 korda aastas: jaanuari lõpus või veebruari alguses ning augusti lõpus või septembri alguses. Õige planeerimise ja tellimisega võib säästa 20–40% reklaamkingituste ja reklaamrõivaste eelarvest!
Kuidas nii? Selleks on mitu head põhjust:
1. Aasta alguses tulevad välja uued huvitavad
reklaamtooted, mis annab tegusatele võimaluse tellimusega edestada konkurente. Jaanuaris-veebruaris on suvetooted ka soodsama hinnaga ning soodushinnad on ka eelmise hooaja kaubale.
2. Augustis-septembris on aga reklaamkingituste agentuuridel juba aastalõpu- ja
jõulukingitused olemas, nii et see on parim aeg need ära tellida, seda enam, et aasta lõpukuudel võivad tellimis- ja trükijärjekorrad kujuneda oodatust pikemaks ning välistada ei saa ka seda, et hilinejad oma kingitusi õigel ajal kätte ei saagi. Samuti pakuvad tootjad varasügisestele tellijatele eriti soodsaid hindu.
Firmakingituste tegijaid kimbutavad karid
Reklaamkingituste tegemine on suurepärane võimalus hoida olemasolevaid kliendisuhteid, luua uusi ärisuhteid ja tunnustada oma töötajaid, kuid kiirustades ja juhuslikult valitud kingitus ei pruugi oma ülesannet täita.
Siinkohal mõned soovitused, mida firmakingitustega tegelemisel kindlasti tuleks silmas pidada:
*Sobimatud kingid
Kinkide valimisel peaks tõsiselt mõtlema sellele, mis sobib ja mis mitte ning püüdma uurida ka kingisaaja tausta: just usku, poliitikat ja seksuaalsust puudutavate teemadega on lihtne eksida. Kingitus ei tohiks mitte mingil juhul olla solvav.
*Vähene tähelepanu pakendile
Paberist poekotis või kilekotis üle antav kingitus ei jäta sinu ettevõttest head muljet. Logoga kaunistatud efektne pakend või kinkekarp loob hea kuvandi ning samas aitab kinnistada ka brändi tuntust.
*Liiga üldised kingitused
Mitte, et kingitused peaksid ilmtingimata olema 100% unikaalsed ja personaalsed, kuid natuke tasuks kingisaaja tausta siiski teada. Kingitusel võiks olla ka praktiline väärtus.
*Ülearu kallid kingitused
Liiga hinnaline kingitus võib kingi saajas tekitada ebamugavust ja ehk isegi tänuvõlgase ebameeldivat tunnet, mis kindlasti ei ole kinkimise eesmärk.
*Mitmemõttelised kingitused
Kingituse sõnum peaks olema üheselt mõistetav. Ei ole tore, kui kingi saaja satub segadusse, et miks ta sellise kingituse osaliseks on saanud. Kingitused on ennekõike mõeldud ju rõõmu valmistamiseks.
*Kingitus juhtidele
Ei ole hea toon, kui kingitus saab osaks vaid juhile, kuigi terve aasta on meeskond töötanud ühise eesmärgi nimel. Ka ettevõtte nimele saabunud kingitusi tuleks omavahel jagada.
*Valikuline kinkimine
Sageli juhtub, et kingitusi tehakse vaid valitud inimestele, mitte kogu tiimile. See tekitab kingitust mitte saanutes väärtusetuse tunde. Isegi sümboolne kingitus või tänumeene on parem kui mitte midagi.
Kokkuvõtteks
Tähtis on, et firmakingitust ei oleks tehtud mõtlematult, vaid et valiku tegemisele on panustatud aega ning kaasatud ka eksperte. Kingitus on fantastiline viis jagada rõõmu, tunnustada ja tänada. Kingituse puhul on tähtsad nii sisu kui ka vorm. See peaks valmistama heameelt kingi saajale, aga samuti kinkijale. Tänu digireklaami tormilisele arengule on reklaamkingituste valdkond saanud juurde kõvasti turundusjõudu.
Hoolega valitud, läbimõeldud ja õigesti suunatud reklaamkingitustel on iga ettevõtte turundusstrateegias asendamatu koht.
Teile tarku kingivalikuid soovides, Anti Saluneem
Seotud lood
Arvutipargi renditeenus on mugav, säästlik ja (tuleviku)kindel. Green IT tegevjuht Asko Pukk usub, et ettevõtete äriline fookus peab alati olema enda põhitegevusel, sektoril, mida teatakse peensusteni, et olla konkurentidest paremad – just selleks vajaliku aja ja raha renditeenus vabastab.