• OMX Baltic0,67%292,08
  • OMX Riga−0,27%865,68
  • OMX Tallinn0,25%1 834,83
  • OMX Vilnius0,59%1 142,74
  • S&P 5000,72%6 037,88
  • DOW 300,3%44 556,04
  • Nasdaq 1,35%19 654,02
  • FTSE 100−0,02%8 569,14
  • Nikkei 2250,09%38 831,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%102,64
  • OMX Baltic0,67%292,08
  • OMX Riga−0,27%865,68
  • OMX Tallinn0,25%1 834,83
  • OMX Vilnius0,59%1 142,74
  • S&P 5000,72%6 037,88
  • DOW 300,3%44 556,04
  • Nasdaq 1,35%19 654,02
  • FTSE 100−0,02%8 569,14
  • Nikkei 2250,09%38 831,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%102,64
  • ST
  • 01.12.20, 00:00

Kuidas koostada reklaamkingituste strateegiat?

Ärimeened - Firmakingitused
  • Ärimeened - Firmakingitused Foto: Logotrade Corporate Gifts
Ilma igasuguse kahtluseta on kõige vahvam kingitus ettevõtte enda toode või teenus, kuid teinekord on arukas teha ka reklaamkingitusi. Firmakingituste portfelli võiks täiendada vähemalt 3 korda aastas, tehes partneriteks valitud kingiagentuuridega tihedat koostööd. Niisugune planeerimine aitab kokku hoida nii teie aega kui ka reklaamkingitustele tehtavaid kulutusi. Oluline on ka kingitusest saadava tulu mõõdetavus. Kuid kõigepealt tuleb leida äge kingiidee, mis võib osutuda keerulisemaks kui esmapilgul tundub. Parim firmakingitus on tehtud õigel ajal, valides ka õige koha ning varustades kingituse kohaseima sõnumiga. Kuid kõige tähtsam on teha kindlaks õige adressaat – kellele reklaamkingitus on määratud?
Firmajuhil või turundusinimesel tuleks oma kiires graafikus leida aeg, et kaardistada koos reklaamkingituste eksperdiga ettevõtte vajadused ja leida just teie firmale need parimad reklaamtooted.
Tavaliselt kestab ajurünnak umbes tund aega ning 3-4 kohtumisega peaks olema leitud esimesed toimivad kingilahendused, mida on ideaalis võimalik kasutada aastaid. Ülioluline on hea omavaheline sobivus, sest ainult koostöös sünnivad parimad kingiideed ja teostuslahendused.
Kingituste valikul on planeerimine väga oluline. Maksimaalse tulemuse jaoks tuleks reklaamkingiekspert pühendada oma turundusplaanidesse. Eksperdil peaks olema kogu info, mis puhul, mis ajal ja kellele soovite kingitusi teha. Millistest messidest on teil plaanis osa võtta ja kes täpselt on teie toote või teenuse sihtrühm.
Tihti kõnnivad agentuurid teada-tuntud rada pidi ja üritavad müüa võimalikult palju stereotüüpseid lahendusi. Viimastel aastatel on näiteks olnud enimkasutatud firmakingitused joogipudelid, akupangad, aktiivsusmonitorid ja bluetooth-kõlarid. Nüüd aga kindlasti kõik juhtmevabalt laetavad elektroonikatooted.
Mina soovitan, lähtudes oma pikaajalisest kogemusest, mitte kaasa joosta esmaste ideedega, pühendada natuke rohkem aega ning personaalse lähenemisega leida ainulaadsed, just teie ettevõtet iseloomustavad reklaamkingitused.
Punkt üks tuleks mõelda eelarvele, selgitada välja, millised üldse on teie ettevõtte võimalused. Kui eelarve on kinnitatud, tuleb fookustada, kellele soovite tähelepanu pöörata, kas oma töötajatele, klientidele või hoopis koostööpartneritele.
Töötajatele firmakingituste tegemisel on pikaajaline mõju. Tunnustamine motiveerib inimesi ning firmameene, mis on nii väärtuslik kui praktiline on üks tõhusamaid tunnustusviise. Parem veel, kui kingitus on personaalne ja seotud töötaja huvialadega, see annab inimesele kinnitust, et tema tegemiste vastu tuntakse huvi.
Oma töötajad on ka esimesed tagasiside andjad firmakingituste valikule. Nendelt saab otsekohe teada, kas reklaamtoode, mis näis hea valikuna ka päriselt kõnetab või siiski mitte.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 04.02.25, 16:49
Tipptegijad: bürokraatiale tuleb läheneda radikaalselt
Eesti heaolu kasvu takistab vohav bürokraatia, napp ambitsioon ning ohjeldamatult paisunud riigi kulutused – nii arvavad 5. märtsil toimuval majanduskonverentsil “Tuulelohe lend 2025” esinevad tippjuhid ja ettevõtjad.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele