Asjade eest palju raha maksvate inimeste soovid ületavad sageli kataloogide piire. Porsche teab seda hästi.
1955. aastal soovis Porsche 356 tellinud Saksa klient, et tema sportkupeele paigaldataks tollal uuenduslik lisa – tagaklaasi kojamees. Ehkki säärane asi ei kuulunud tootja paletti, siis selle ta ka sai. Sellega oli kundede erisoovide rahuldamise ja autode personaliseerimise pisik tehasesse sisse pääsenud.
See lugu on osa 3. novembril ilmunud Äripäeva ajakirjast
Noobel.
Porsche oli toona alles pöialpoiste jagu aastaid autosid valmistanud väike vabrik. Volkswagen Põrnika edasiarendatud tehnikal rajanevaid 356sid oli jõutud teha neljakohaline arv tükki, ikoonilise 911 sünnini jäi kaheksa aastat.
Tänapäeval kuulub Porsche maailma paremini tuntud ja ihaldatumate brändide hulka. Mitte autotootjate lõikes, vaid üldse. Aastas valmib 300 000 seda marki sõidukit. Ning nagu me uudistest teame, siis hiljuti viis Porsche emaettevõte Volkswagen veerandi sportautofirmast börsile. Euroopa suurim börsidebüüt viimase kümne aasta jooksul!
N-ö väljaspool menüüd tellimine on samuti edasi arenenud ja kasvanud. 1978. aastal loodi Sonderwunschi programm (“Sonderwunsch” tähendab saksa keeles erisoovi). 1986. aastal organiseeriti see ümber eraldi osakonnaks nimega Porsche Exclusive. 2017. aastal lisandus nimesse sõna Manufaktur. Ja mullu teatati Porsche Exclusive Manufakturi tegevuse taaskordsest laienemisest. Nüüd saavad eriti kaugele ulatuvate erisoovidega kliendid lasta ehitada endale täiesti ainulaadse sõiduki ning suhelda kogu protsessi jooksul inseneride ja disaineritega otse. Niisugune teenus nõuab loomulikult, khm, avaraid rahalisi võimalusi, kuid sellest tagapool.
Teie unistate, meie ehitame
Nooblil avanes harvaesinev võimalus käia Äripäeva lipukirja all Exclusive Manufakturiga tutvumas. Meid ei viidud küll tootmisruumidesse – see oleks ilmselt ainuüksi ärisaladuste kaitse seisukohalt keeruline –, selle asemel võeti külalised vastu PEMi salongis. Seegi asub Stuttgartis Zuffenhauseni linnaosas Porsche tehase ja peakontori kompleksis, täpsemalt ühes selle vanematest hoonetest. Delegatsiooniga kohtusid Exclusive Manufakturi kliendisuhete juht Philipp Setter ning kaks inimest ettevõttest Porsche Design: ajanäitajate projektijuht Jochen Schäfer ja müügijuht Markus Voll.
Seotud lood
Rail Balticu Ülemiste terminali ehitustööd käivad: mitmed töövõtjad on juba kaasatud ja õige pea kuulutatakse välja veel neli hanget. Peagi alustatakse jalakäijate rõõmuks ka T1st Ülemiste Keskuseni viiva tunneli ehitamisega.