• OMX Baltic−0,03261,6
  • OMX Riga−0,42865,92
  • OMX Tallinn−0,031 696,8
  • OMX Vilnius0,03986,19
  • S&P 500−1,735 408,42
  • DOW 30−1,0140 345,41
  • Nasdaq −2,5516 690,83
  • FTSE 100−0,738 181,47
  • Nikkei 225−0,7236 391,47
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,9
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0099,85
  • OMX Baltic−0,03261,6
  • OMX Riga−0,42865,92
  • OMX Tallinn−0,031 696,8
  • OMX Vilnius0,03986,19
  • S&P 500−1,735 408,42
  • DOW 30−1,0140 345,41
  • Nasdaq −2,5516 690,83
  • FTSE 100−0,738 181,47
  • Nikkei 225−0,7236 391,47
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,9
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0099,85
  • 02.12.96, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Homme läheb lahti raudtee vara jagamiseks

Algselt Tallinna--Lelle, Lelle--Mõisaküla ja Lelle--Viljandi raudteeliini haldamiseks loodud Edelaraudtee äriüksuse peadirektor Jüri Kuusik ütles, et RE Eesti Raudtee annab neile tulevikus üle riigisisese reisiveoliikluse.
Täpse ülevõetava vara koosseisu peaks Kuusiku sõnul välja selgitama Eesti Raudtee ja Edelaraudtee ühiskomisjon, kes koguneb esimest korda homme.
Kuusiku sõnul lähevad Edelaraudtee asutamisdokumendid lähiajal senisel kujul valitsusse, sest hetkel ei ole mõtet põhikirja muuta, kuna see tekitab uue kooskõlastuste ringi.
Kuusik ütles, et Edelaraudtee ei soovi võtta üle rohkem vara kui vajalik.
Järgmiseks aastaks on Kuusiku sõnul riigieelarvest Edelaraudteele ette nähtud 28 miljonit raudteehoiuks ning 40 miljonit krooni riigipoolse reisiveoteenuse eest maksmiseks.
Kuusiku ütlusel on hetkel veel vara rääkida sellest, kui suured kulutused Edelaraudteele seoses reisiveoga üle tulevad. Ta lisas, et seda saab täpselt öelda siis, kui on selge, millised varad Edelaraudteele endale saab.
Kuusik rääkis, et seoses reisijateveo ülevõtmisega suureneb Edelaraudtee töötajate arv ligi kaks korda.
Koos reisijateveoga peab Kuusiku sõnul Edelaraudteele üle tulema ka remondibaas. Tema ütlusel pakkus Eesti Raudtee küll välja, et hakkab Edelaraudteele remondi teenust müüma, kuid sellest loobuti.
Kuusiku sõnul on kokku lepitud, et Eesti Raudtee hakkab Edelaraudteelt Balti jaama sissesõitmise eest tasu võtma.
Tema sõnul kompenseerib Eesti Raudtee Balti jaamaga seotud kulud eelkõige transiitvedudest tuleva tulu arvel. Kogu Balti jaama Eesti Raudtee Edelaraudteele üle anda ei soovi.
Kuusik rääkis, et Balti jaama edasine saatus peaks selguma pärast seda, kui on teada, millise maamaksu Tallinna linnavalitsus kehtestab. Tema sõnul tulevad Balti jaama maamaksud ilmselt väga kõrged ning lisaks sellele on ka jaama halduskulud suured.
Kuna jaama omanik peab kulud tasa teenima, ei ole Edelaraudteel Kuusiku ütlusel mingit garantiid, et jaama kasutamisega ei teki tulevikus probleeme.
Tallinna linnalähiliinid on tema sõnul aga kavas üle anda ilmselt Tallinna linnavalitsusele ning moodustada nende baasil munitsipaalraudtee. Praegu ei ole Kuusiku sõnul veel päris kindel, mis saab Tartu linnalähistest liinidest.
Kuusiku sõnul on plaanis Eesti Raudtee opereerida olevad välisliinid investeeringute kaasamiseks maha müüa.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 02.09.24, 14:25
Paljudel tööstus- ja laohoonetel jätkuvalt tuleohutusülevaatus tegemata: Forus on ettevõtetele oluliseks partneriks
Suurel osal tuleohutusülevaatuse kohuslastest on jätkuvalt ülevaatus tegemata. Päästeamet on viimasel ajal saatnud ettevõtetele hoiatusteateid. Foruse praktika näitab, et tihti pole ettevõtete juhid ja hoone haldjad kursis, millised tuleohutusnõuded peavad olema täidetud ning mis regulaarsusega tuleb seadmeid kontrollida. Valdavalt on murekohad objektidel sarnased.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele