Teede- ja sideministeeriumi asekantsler Viktor Palmet lausus, et meresõidukoodeksi järgi ei tohi välisriigi lippu kandev laev teise riigi sadamate vahel vedada selle riigi kaupa. «Seda loomulikult juhul, kui valitsus ei otsusta teisiti,» lisas ta.
Palmeti sõnul on Värdo puhul tegemist Soome lippu kandva praamlaevaga, mis peaks hakkama tegema reise mandri, Hiiumaa ja Vormsi vahel. Saarte Liinid rendib laeva Ahvenamaalt ning on selle omakorda allrendile andnud ASile Saaremaa Laevakompanii.
Et Eestis puudub praegu praamlaev, mis nimetatud marsruudil võiks vedusid korraldada, on Saarte Liinid sunnitud seda laeva kasutama. Seetõttu esitaski ministeerium valitsusele taotluse, et viimane annaks Saarte Liinidele loa praamlaev kasutusele võtta.
RASi Saarte Liinid tegevdirektor Ants Tammleht lausus, et firma soovib Värdo laeva soomlastelt ära osta. Värdo avaliku konkursi korras müükipanek tähendaks aga, et Soomest laekub müügikonkursile rikkamaid ostjaid kui Saarte Liinid. Seetõttu on ainus viis praamlaeva kasutada teda rentides, lisas ta.
Seotud lood
Inseneri- ja arhitektuuribüroo Amhold ASi ja Euroopa juhtiva ventilatsiooniettevõtte Lindab ASi pikaajalise koostöö tulemusena valmis hiljuti Jõelähtme valda Iru külla tühjale jäätmaale Trumpfi fiiberlasertehnoloogia võimekusega tootmiskompleks.