Balti Meediateabe ASi juhataja Margo Veskimägi ütles, et reklaamituru maht kasvas eelmisel aastal tegelikes hindades 43 protsendi võrra. Eestis investeerisid firmad reklaami 1997. aastal kokku keskmiselt 400 krooni ühe elaniku kohta, mis on kümneid kordi väiksem võrreldes arenenud riikidega.
Neljandat aastat järjest oli suurim reklaamija Eesti turul Procter & Gamble, järgnesid Unilever, Philip Morris ja Wrigley's. Mitu aastat teisel kohal olnud Dandy langes viiendaks ja uus tegija esikuuikus on Ritabell.
Enim reklaamitud tooteliigid eelmisel aastal olid sigaretid, järgnesid tööpakkumised, sõiduautod ja laiatarbekaubad. Üks põhjus, miks sigaretid tõusid mullu enimreklaamitud tooteliigiks, oli tänavu jõustunud reklaamiseadus, mis piiras otsese sigaretireklaami.
Võrreldes 1996. aastaga langes enim raadio turuosa (üle 2 protsendi) ja kasvas ajalehtede turuosa (1,4 protsenti). Televisioon säilitas oma turuosa kümnendikulise täpsusega.
Käesolevaks aastaks ennustab Balti Meediateabe AS reklaamituru kasvu kuni 35 protsenti, kusjuures jätkub raadio allakäik ja televisiooni ning kuukirjade tõus. Ajalehtede turuosa peaks jääma samale tasemele.
Seotud lood
Riigi loodud IT-majad pakuvad erasektori IT-ettevõtetele järjest rohkem konkurentsi. Võisteldakse tööjõuturul, IT-firmadel on oht muutuda tööjõurendi pakkujateks, selgitavad saatekülalised Äripäeva raadios.