• OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • 25.05.99, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Turundusjuhi rollimängud

Äripäeva veergudel on varem küsitud: «Kas turundusjuht on pastakatellija?» Vastan, et Eestis on turundusjuht pastakatellija, kes vastutab ettevõtte kasumi eest, ja tippjuht on strateeg, kes paraku täidab peamüügimehe rolli.
Pärnus toimunud turunduskonverentsil «Praktikult praktikule» toodi välja kaks turundusjuhi tüüpi: strateegiline turundusjuht ja turunduskommunikatsiooni juht.
Esimene neist planeerib, koostab või ärgitab koostama strateegilisi arenduskavasid, sõnastab missiooni ja visioone, vastutades ettevõtte kasumiplaani täitmise eest. Teine viib esimese strateegiat ellu, tegeleb reklaami, avalike suhete ja müügitoetusega, vastutades konkreetsete tema ette püstitatud ülesannete täitmise eest. Esimene kuulub tippjuhtkonda, saab head palka ja on tõenäoline kandidaat peadirektori kohale. Turunduskommunikatsiooni juht on spetsialist, kes saab korralikku töötasu, aga ei pea võtma oma õlule tootearenduse, müügimeeskonna juhtimise, klienditeeninduse koormat.
Meil kipuvad asjad paraku sassi minema. Kuigi turundusjuhil on õigus otsustada vaid pastaka tellimise üle, peab ta tagama täituvad müügiosakonna plaanid, suunama tootearendust jne.
Kas laiendada turundusjuhtide õigusi ja vastutust? «Vastutuse andmine on alati vastutuse kelleltki ära võtmine,» ütles konverentsil Baltika peadirektor Meelis Milder.
Kaldun arvama, et meie tippjuhid ei ole veel valmis vastutust käest andma, sest neile kangastub oht kahe direktoriga ettevõttest. Teisalt ei ole see otstarbekaski keskmise Eesti firma suuruse juures, mille käive ei küüni poolesaja miljoni kroonini aastas. Küll aga peaks tippjuht suutma peamüügimehe rolli kandmise kõrvalt leida aega luua spetsialist-turundusjuhile tegutsemisraamid alates tasakaalustatud vastutuse-volitustega ametijuhendist kuni ettevõtte lühi- ja pikaajalise tegevusplaanini.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 20.11.24, 15:42
Sergei Astafjev ja Aleksandr Kostin: anname noortele sportlastele võimaluse treenida ja mängida kõrgemal tasemel
Aleksandr Kostin ja Sergei Astafjev, Placet Group OÜ (laen.ee, smsraha.ee) asutajad, on võtnud endale sihiks arendada ja edendada Eesti jalgpalli ja futsali ehk saalijalgpalli nii Tallinnas kui ka Ida-Virumaal. Nende juhitav MTÜ PG Sport on tuntud oma pühendumuse ja panuse poolest Eesti spordi edendamises, pakkudes uusi võimalusi noortele talentidele ja aidates kaasa spordi kultuuri arengule.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele