Keda eelistate alluva, kolleegi või juhi rollis näha? Kas inimest, kes deklareerib, et ta töötab vaid kellast kellani, sest õige inimene suudab oma aega planeerida. Kas inimest, kes tahab küll head palka, aga ei armasta oma ametit ega pea töösaavutusi elus oluliseks. Kes kodus abikaasale ei valeta, aga kliendil või äripartneril tõmbab naha kahetsuseta üle kõrvade.
Töökus ja ausus on lihtsad asjad. Asjad, mis on hea töötaja omadused. Omadused, mis on tööalase edukuse vältimatud eeldused. Paraku on tekkinud Eesti ühiskonnas müüdid, mis neid väärtusi kummutama kipuvad.
Müüt number üks: edukas inimene ei tee kunagi rohkem tööd kui kaheksa tundi päevas.
Hiljuti panin tähele, kuidas tööka inimese portree Äripäeva reklaamis ärgitas Tõnu Kaalepit Eesti Ekspressis avaldama kaastunnet ja pani teda töökuse ja edukuse esiletõstmist masendavaks hindama. Autorit häiris Stockmanni turundusjuhi pikk ja kiire tööpäev.
Olen veendunud, et lõputult töölaua taga pusimine pole mingi saavutus, andes pigem tunnistust töö organiseerimatusest või saamatusest. Kuid raudse järjekindlusega kell viis tööpäeva lõpetavatesse juhtivtöötajatesse suhtun skeptiliselt. Ei ole Eesti majanduse seis praegu selline, et võiksime hõisata üldise heaoluga.
Ettevõtte juhi või võtmeisikute suur vastutus eeldab kiiret reageerimist ja sageli isiklike tööeluväliste plaanide kiiret muutmist, kui töö seda nõuab. Kriisiolukordades on kella vaatamine mõeldamatu. Kui ettevõtte juhil lasub vastutus klientide, äripartnerite ja töötajate ees, siis on lühikeste tööpäevadega kelkimine kohatu.
Müüt number kaks: töösaavutused pole eesmärk. Ettevõtluse eesmärk on teenida kasumit. Kasumi teenimiseks püstitatakse missioon, mis mõtestab tegevuse enamaks kui pelgaks raha kokku kraapimiseks. Töötada selle nimel, et pakkuda Eestis parimat kindlustusteenust, parimat arvutihooldust või parimat majandusuudist, on väärikas. On loomulik, et edukas inimene on motiveeritud oma tööd tegema, talle meeldib saavutada häid tulemusi.
Müüt number kolm: ausus pole vajalik.
Mida need väärtused ühiskonnale annavad: terve ja tugeva ühiskonna, milles meil kõigil on hea elada.
Yuppie-stiiliga pole neil küll midagi pistmist. Pigem eluterve suhtumisega.
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.