• OMX Baltic−0,41%301,31
  • OMX Riga0,36%879,88
  • OMX Tallinn1,25%1 929,99
  • OMX Vilnius−0,83%1 171,07
  • S&P 500−1,71%6 013,13
  • DOW 30−1,69%43 428,02
  • Nasdaq −2,2%19 524,01
  • FTSE 100−0,04%8 659,37
  • Nikkei 2250,26%38 776,94
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%93,1
  • OMX Baltic−0,41%301,31
  • OMX Riga0,36%879,88
  • OMX Tallinn1,25%1 929,99
  • OMX Vilnius−0,83%1 171,07
  • S&P 500−1,71%6 013,13
  • DOW 30−1,69%43 428,02
  • Nasdaq −2,2%19 524,01
  • FTSE 100−0,04%8 659,37
  • Nikkei 2250,26%38 776,94
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%93,1
  • 03.11.99, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kasu suureneb firmadevahelises Internetiäris

Viimasel ajal räägitakse palju Internetiga seonduvast ärist ja selle tulevikust. Alljärgnevalt toon välja mõned alternatiivid, kuidas ja miks võiks internetiäri areneda. Vaadeldud on nii ettevõtete vahelist (ingl. k. business-to-business) kui ka lõpptarbijale suunatud tulude (ingl. k. retail revenues) kasvu. Samuti on eraldi välja toodud kasv kogu maailmas ja Ameerika Ühendriikides.
Ettevõtetevahelises äris on kasv võrreldes 1999. aasta esimest kvartalit ja 2002. aasta teist kvartalit kogu maailmas ligi 10-kordne -- 10 miljardilt dollarilt üle 100 miljardi dollarini. Vaadeldes ainult Ameerikat näeme, et kasv on väiksem -- 7 kordne, kuid ikkagi väga suur. Püsimaks üha tihenevas konkurentsis peavad kõik ettevõtted suutma kasutada kaasaegset tehnoloogiat vähendamaks oma kulusid.
Heaks näiteks on kulude vähenemisest on hulgi- ja jaemüüja vaheline suhtlus. Kui praegu teenindab hulgimüüja sadat klienti 10 müügimeest, siis kasutades selleks tehnoloogiat -- personaliseeritud elektroonilisi tellimissüsteeme -- on see võimalik 1-2 inimese abil. Loomulikult jäävad alles müügimehed, kes otsivad kliente, sõlmivad nendega hinnakokkuleppeid jne. Peamine kokkuhoid tulenebki sellest, et inimene ei pea tegelema enam protseduuridega, mida saab teha masin -- laoseisu teatamisega, tellimuste vormistamisega, transpordi organiseerimisega jne. Lõpptarbijale suunatud äritegevuses võib täheldada ainult kolmekordset (USAs) kuni kuuekordset (maailmas) kasvu.
Lõpptarbijale suunatud äris on internetis peamiseks eeliseks siiski hind. Tarbija peaks Interneti vahendusel kauba kätte saama tunduvalt odavamalt kui traditsioonilisest kaubandusest. Samas tähendab see ka Internetikaupmeestele madalaid marginaale, kuna nad ei saa pakkuda lisaväärtust erinevate teenuste näol.
Internetikaubanduses saab küll pakkuda kindlaks määratud boonuseid vastavalt ostetavatele kogustele, kuid Internet ei suuda pakkuda meeldivat ja lahket teenindust, mille eest on paljud tarbijad nõus maksma märkimisväärselt rohkem. Kindlasti tasub agressiivselt arendada võimalusi, et pakutav kaup või teenus oleks kättesaadav.
Vaata graafikut Tulu internetiärist

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 14.02.25, 11:51
SEB: digilahenduste võidukäik ei vabasta ettevõtteid küberturvalisuse vajadusest
Küberründed sagenevad
Viimastel aastatel on pangateenused liikunud hoogsalt digilahenduste suunas. SEB ettevõtete segmendijuhi Maarja-Maria Aljase sõnul kasutab juba pea pool äriklientidest lisaks internetipangale ka mobiilipanka ja erinevaid pangaliideseid.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele