• OMX Baltic−0,45%271,67
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn−0,44%1 726,94
  • OMX Vilnius0,28%1 066,75
  • S&P 5001,09%5 930,85
  • DOW 301,18%42 840,26
  • Nasdaq 1,03%19 572,6
  • FTSE 100−0,26%8 084,61
  • Nikkei 225−0,29%38 701,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,25
  • OMX Baltic−0,45%271,67
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn−0,44%1 726,94
  • OMX Vilnius0,28%1 066,75
  • S&P 5001,09%5 930,85
  • DOW 301,18%42 840,26
  • Nasdaq 1,03%19 572,6
  • FTSE 100−0,26%8 084,61
  • Nikkei 225−0,29%38 701,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,25
  • 03.11.99, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kasu suureneb firmadevahelises Internetiäris

Viimasel ajal räägitakse palju Internetiga seonduvast ärist ja selle tulevikust. Alljärgnevalt toon välja mõned alternatiivid, kuidas ja miks võiks internetiäri areneda. Vaadeldud on nii ettevõtete vahelist (ingl. k. business-to-business) kui ka lõpptarbijale suunatud tulude (ingl. k. retail revenues) kasvu. Samuti on eraldi välja toodud kasv kogu maailmas ja Ameerika Ühendriikides.
Ettevõtetevahelises äris on kasv võrreldes 1999. aasta esimest kvartalit ja 2002. aasta teist kvartalit kogu maailmas ligi 10-kordne -- 10 miljardilt dollarilt üle 100 miljardi dollarini. Vaadeldes ainult Ameerikat näeme, et kasv on väiksem -- 7 kordne, kuid ikkagi väga suur. Püsimaks üha tihenevas konkurentsis peavad kõik ettevõtted suutma kasutada kaasaegset tehnoloogiat vähendamaks oma kulusid.
Heaks näiteks on kulude vähenemisest on hulgi- ja jaemüüja vaheline suhtlus. Kui praegu teenindab hulgimüüja sadat klienti 10 müügimeest, siis kasutades selleks tehnoloogiat -- personaliseeritud elektroonilisi tellimissüsteeme -- on see võimalik 1-2 inimese abil. Loomulikult jäävad alles müügimehed, kes otsivad kliente, sõlmivad nendega hinnakokkuleppeid jne. Peamine kokkuhoid tulenebki sellest, et inimene ei pea tegelema enam protseduuridega, mida saab teha masin -- laoseisu teatamisega, tellimuste vormistamisega, transpordi organiseerimisega jne. Lõpptarbijale suunatud äritegevuses võib täheldada ainult kolmekordset (USAs) kuni kuuekordset (maailmas) kasvu.
Lõpptarbijale suunatud äris on internetis peamiseks eeliseks siiski hind. Tarbija peaks Interneti vahendusel kauba kätte saama tunduvalt odavamalt kui traditsioonilisest kaubandusest. Samas tähendab see ka Internetikaupmeestele madalaid marginaale, kuna nad ei saa pakkuda lisaväärtust erinevate teenuste näol.
Internetikaubanduses saab küll pakkuda kindlaks määratud boonuseid vastavalt ostetavatele kogustele, kuid Internet ei suuda pakkuda meeldivat ja lahket teenindust, mille eest on paljud tarbijad nõus maksma märkimisväärselt rohkem. Kindlasti tasub agressiivselt arendada võimalusi, et pakutav kaup või teenus oleks kättesaadav.
Vaata graafikut Tulu internetiärist

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 13.12.24, 22:19
S&P Global Ratings agentuur tõstis Freedom24 ja Freedom Holding Corp. tütarettevõtete krediidireitinguid
Rahvusvaheline reitinguagentuur S&P Global Ratings tõstis Freedom24 kaubamärki omava Freedom Finance Europe Ltd. pikaajalist krediidireitingut B-tasemelt B+-tasemele.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele