• OMX Baltic−0,6%266,39
  • OMX Riga0,09%879,65
  • OMX Tallinn−0,79%1 692,84
  • OMX Vilnius−0,37%1 035,07
  • S&P 500−0,38%5 998,74
  • DOW 30−0,31%44 722,06
  • Nasdaq −0,6%19 060,48
  • FTSE 1000,00%8 274,79
  • Nikkei 2250,56%38 349,06
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%116,11
  • OMX Baltic−0,6%266,39
  • OMX Riga0,09%879,65
  • OMX Tallinn−0,79%1 692,84
  • OMX Vilnius−0,37%1 035,07
  • S&P 500−0,38%5 998,74
  • DOW 30−0,31%44 722,06
  • Nasdaq −0,6%19 060,48
  • FTSE 1000,00%8 274,79
  • Nikkei 2250,56%38 349,06
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%116,11
  • 14.01.00, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Hulgifirmad ripuvad kaupluste lõa otsas

Tohutut konkurentsi hulgiladude vahel tunnistab ka Tartu piirkonnas nelja ja Narvas ühte kauplust omava ASi Astri & PK juhatuse liige Indrek Ilves. Astri ostuosakonnale tehakse pidevalt hinnapakkumisi, käivad läbirääkimised, kus ostujuhte püütakse kõikvõimalike argumentidega pigistada.
Ilvese sõnul oli mõni aasta tagasi hulgikaupmeeste põhiargumendiks see, et igas korralikult varustatud poes peab pakutud kaup müügil olema. Või et kaup on parim maailmas. Varem sai selle väitega löögile, nüüd enam mitte.
Stockmanni toidukaupade osakonna juhataja Jorma Nivolainen on laulu maailma parimast pakkumisest tülgastuseni kuulnud. «Maailmas on palju tooteid, kaupluse pind on piiratud, me ei saa ju neid kõiki müüa,» ei peibuta teda selline jutt.
Kaupmehed on huvitatud seotusest võimalikult väikese hulga tarnijatega. Stockmanni toiduosakonda varustab 250 tarnijat. «Seda on kohutavalt palju,» tunnistab Nivolainen. Ta loodab, et hulgilaod arenevad ja juba paari aasta pärast saab Stockmanni toiduosakond hakkama 150 tarnijaga.
Kuigi ühelt tarnijalt suuremaid koguseid võttes saab suuremaid allahindlusi, ei ole see Ilvese sõnul peamine. Palju olulisem on tarnija töö kvaliteet ja usaldatavus. «Kui firma tagab, et toob kauba mulle näiteks igal teisipäeval ja neljapäeval pool kolm kohale, siis see on juba suur eelis,» räägib Ilves. See võimaldab kaupluse tööd efektiivsemalt planeerida.
On ka ladusid, kes ei suuda kvaliteeti tagada, aga oma olemasolu tahavad nad siiski õigustada. Siis mõeldakse välja nippe, kuidas tooteid jaemüüki paisata. Leebem variant on, et kaupluste juhatajate ja ostujuhtidega sobitatakse isiklikke tutvusi ja kingitakse mitmesugust nänni. Osa ladusid maksab ostujuhtidele ja kaupluste juhatajatele käibe pealt altkäemaksu või teeb ülikalleid kingitusi, näiteks puhkusereisi soojale maale.
Nii Ilves kui ka Nivolainen möönavad, et selliseid asju tuleb ette. «Meil on olnud siin mõningaid juhtumeid, aga ma usaldan oma praegusi töötajaid,» räägib Ilves.
Jaekaupmeeste nõudlikkusesest tüdinenud hulgifirmad hakkavad järjest enam ise jaekauplusteks. Hulgifirma ostukaarti on üsna kerge saada ja hulgiladudest tehakse palju nn koduoste.
Autor: Tiit Efert

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 26.11.24, 17:51
Millest sõltub hoolduskoristuse hind ja mida tuleks puhastuspartneri valikul arvestada?
Hoolduskoristus tähendab kõige lihtsamalt öeldes ruumide sisekoristust erinevatel büroopindadel, tootmishoonetes, haridus- ja meditsiiniasutustes, autoremonditöökodades jpt objektidel. Kui kliendid Foruse poole pöörduvad, on mõistagi esimene küsimus – mis meie koristusteenus maksab?

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele