• OMX Baltic−0,45%271,67
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn−0,44%1 726,94
  • OMX Vilnius0,28%1 066,75
  • S&P 5001,09%5 930,85
  • DOW 301,18%42 840,26
  • Nasdaq 1,03%19 572,6
  • FTSE 100−0,26%8 084,61
  • Nikkei 225−0,29%38 701,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,41
  • OMX Baltic−0,45%271,67
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn−0,44%1 726,94
  • OMX Vilnius0,28%1 066,75
  • S&P 5001,09%5 930,85
  • DOW 301,18%42 840,26
  • Nasdaq 1,03%19 572,6
  • FTSE 100−0,26%8 084,61
  • Nikkei 225−0,29%38 701,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,41
  • 21.01.00, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Uus Celica pakub mitmekülgsust

Mitte väga kallis, sportlik ja piisavalt jõuline, kuid samas väikese kütusekuluga uus Toyota Celica on auto, mis peaks igati sobima ka tõsistele autoarmastajatele.
Uue Celica USAs Californias välja töötatud disain on tekitanud vastuolulisi arvamusi. On neid, kes on sellest vaimustuses, on neid, kes leiavad, et ümaratelt vormidelt kandilistele üleminek pole olnud õigeim samm. Kuid just sõiduomadused on need, mis eristavad uut Celicat eelmisest mudelist ehk kõige enam.
Isereguleeruva nukkvõlliga VVT-i mootorid on andnud Toyotade tegijatele-müüjatele põhjust uhkust tunda juba Yarise müügile tulekust alates. Ka Celica sai kapoti alla uue 1,8-liitrise VVT-i, millel eelmise mudeli 2-liitrisest tippversioonist küll võimsust 32 hobujõudu vähem, kuid sooritusvõime ei jää alla kuigi palju. Kiirendus nullist sajani on vaid 0,6 sekundit aeglasem. Tippkiiruste vahe on veidi suurem, kuid uue mootori 205 km/h on meie teedele piisav.
Muutunud on ka auto mõõtmed. Kergem kere on 9 sentimeetrit lühem, veidi kitsam ja kõrgem, kuid teljevahe on nihutatud tervelt 6,5 sentimeetrit pikemaks. Seda parema juhitavuse ja teelpüsivuse nimel. Proovisõidul oli auto omadusi küll pea võimatu tundma õppida, sest lumelörtsine tee sundis gaasipedaali vajutamisel äärmisele tagasihoidlikkusele. Mis aga sai selgeks -- teelpüsivuse osas polnud Celicale tõepoolest vähimatki ette heita. Piisava jäikusega rool ja lühikeste lülitustega kuuekäiguline manuaalkäigukast kuuletusid sedavõrd hästi, et ka üsna suurtel kiirustel külglibisemisse sattudes ei tekkinud hetkekski tunnet, et auto võiks kontrolli alt väljuda.
Uue Celica kahevärviline armatuur on hallika ja hõbedase tooniga ning täiesti uue kujundusega. Eelmise Celica veidi tänavasõidulik sisedisain on muutunud sportlikumaks ja erineb teistest Toyotadest täielikult. Oluliselt on parandatud heliisolatsiooni, mistõttu võib nii mõnigi kõrvulukustava müraga sportauto fänn Celicas pettuda.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 10.12.24, 12:39
Riigi IT-majad ohustavad sektori ekspordivõimet
Riigi loodud IT-majad pakuvad erasektori IT-ettevõtetele järjest rohkem konkurentsi. Võisteldakse tööjõuturul, IT-firmadel on oht muutuda tööjõurendi pakkujateks, selgitavad saatekülalised Äripäeva raadios.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele