• OMX Baltic−0,45%271,67
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn−0,44%1 726,94
  • OMX Vilnius0,28%1 066,75
  • S&P 5001,09%5 930,85
  • DOW 301,18%42 840,26
  • Nasdaq 1,03%19 572,6
  • FTSE 100−0,26%8 084,61
  • Nikkei 225−0,29%38 701,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,41
  • OMX Baltic−0,45%271,67
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn−0,44%1 726,94
  • OMX Vilnius0,28%1 066,75
  • S&P 5001,09%5 930,85
  • DOW 301,18%42 840,26
  • Nasdaq 1,03%19 572,6
  • FTSE 100−0,26%8 084,61
  • Nikkei 225−0,29%38 701,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,41
  • 28.01.00, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eelmise põlvkonna Corolla teenib truult

Toyota Corolla nn kurvasilmne mudel on eestlaste seas üsna populaarne auto ja seda põhjusega -- uue Corolla soetanu ainus mure on käia korrapäraselt tehnohooldes.
Auto interjöör on eht-toyotalik. Kõik nupud ja lülitid asuvad samades kohtades nagu teistel sama marki autodel. Veidi erinev on raadio asupaik: see on pandud kõrgemale kui põlvkond vanemal mudelil. Kõrgelt on küll mugavam raadiokanaleid vaadata, kuid kanalite või hääletugevuse muutmine sõidu ajal on seevastu ebamugavam. Üks miinus on raadio juures veel: see asub meie ühiskonna jaoks liiga silmapaistvas kohas. Niipea kui paneel ette ununeb, võib olla kindel, et see sealt koos raadioga ära viiakse. Mõistagi kaasneb sellele lõhutud autoaken.
Sõidumugavus on Toyota Corollal hea, linnasõidul on auto meeldivalt pehme vedrustusega, mis annab klassi võrra suurema auto tunde. Ka mootorile pole vähimatki ette heita, käivitub iga temperatuuri juures tõrgeteta ja on töökindel. Toyotal on omadus kesta hooldusest hoolduseni, mida paraku iga auto juures ei saa täheldada.
Corolla üks miinuseid on ümmarguste esilaternate ümber asuvad kummitihendid. Need kipuvad lahti tulema ja kadumagi.
Teine miinus on, et maanteel lööb tugeva külgtuule kätte sattunud auto tänu pehmele vedrustusele liigselt õõtsuma. Sama toimub isegi siis, kui täismees suurel kiirusel sõitvas autos tagaistmel kohta vahetab.
Toyotat ei ole soovitav osta kõige odavama varustusega, sest sageli tekib hiljem soov üht-teist juurde lisada. Samuti on tehases paigaldatud lisad kindlasti vastupidavamad ja käivad üldise 36kuulise garantii alla.
Toyotal on Tallinnas kaks esindust, mis loob autoomanikule võimaluse valida.
Amserv Auto ASis on suhtumine klienti hea. Alati on meistrid kohal, tööde vormistamine sujub kiiresti. Tööde kestust osatakse küllalt täpselt ette öelda. Kui see lüheneb või pikeneb, teavitatakse sellest, samuti teatatakse hoolduse käigus selguvate lisatööde vajadusest. Varuosade saadavus on hea, tellimisaeg keskmiselt 2--3 päeva. Vahel on siiski raske hooldust või varuosade letti telefoni teel kätte saada -- kostub vaid teade, et oled kõnejärjekorras.
Ka uue auto soetamine käib ladusalt, müügimehed on asjatundlikud ning paberid vormistatakse kokkulepitud tähtajaks. Tellitu vastab soovitule, mõnikord võib isegi juhtuda, et tellitud autol on varustuses mõni lisa elektripeeglite, katuseraamide vm näol.
Elke Auto AS on samuti heal tasemel firma, probleeme pole esinenud. On tunda, et teenindajad on saanud samalaadset koolitust ning konkurents sunnib teenust tasemel hoidma.
Lisaks teenindavad uusi Toyotasid Valoor Tartus, HAT Auto Rakveres, Amserv Pärnu ja Tesman Kuressaares.
Toyota Corollat võib õigustusega pidada nn rahvaautoks. Peamiselt pärineb menu küll selle eelmiselt (1992--1997) mudelilt, 1998. a mudelil nii suurt poolehoidu siiski pole. Seda just oma ümmarguste esitulede tõttu, mistõttu on seletatav modifikatsiooni kiire turuletulek.
Tehniliselt ja sõidumugavuselt pole Corollale midagi ette heita. Ainus miinus on, et baasvarustusest puuduvad elektrilised küljepeeglid ja käsitsi salongist neid paika seada ei saa. Samuti on müügihind mõneti kõrgem kui konkurentidel. Sellises hinnaklassis autol mõjub iga väike hinnavahe ostuotsust palju. Samuti oli Corolla üks viimaseid automarke, millel on hooldevälp 10 000 km. Kuna hooldes tuleb käia tihedamini, siis läheb ka hooldamine kallimaks. Uuematel autodel on õnneks vahemik pikenenud.
Toyota järelhooldus on aga tasemel -- hooldevõrk katab kogu Eesti, tööde tellimisel pole üldjuhul järjekordi.
Äripäeva autorubriigis hakkab iga kuu viimasel reedel ilmuma hinnang ühele sagedamini rendiautona kasutatavale automargile. Analüüsijaks on autorendifirma, kellel on ainulaadne võimalus jälgida erinevate aastakäikude automarkide ja -mudelite käekäiku. Ligi 900 auto kasutamiskogemuste põhjal töötas rendi- ja liisingufirma AVIS välja hindamiskriteeriumid 10 punkti süsteemis, mis näitavad eeskätt autole tehtavaid kulutusi. Põhianalüüsija kõrval saavad sõna ka teised asjatundjad.
Autor: Paul Reinula

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 10.12.24, 12:39
Riigi IT-majad ohustavad sektori ekspordivõimet
Riigi loodud IT-majad pakuvad erasektori IT-ettevõtetele järjest rohkem konkurentsi. Võisteldakse tööjõuturul, IT-firmadel on oht muutuda tööjõurendi pakkujateks, selgitavad saatekülalised Äripäeva raadios.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele