Jaanuaris toimunud Kölni mööblimessil said Eesti tootjad tänu ekspordiagentuuri abile olulisi lepinguid.
Mööblitootjad Eerung ja Enso Mööbel said kumbki lepinguid 16 mln krooni (2 mln Saksa marka) ja disainmööbli tootja Jalax 4 mln krooni (0,5 Saksa marga) eest, ütleb ekspordiagentuuri avalikkussuhete juht Aili Ohlau.
Kölni mess toimus 17.--23. jaanuarini.
Eksporditoetust saab
Eesti Ekspordiagentuur
tel 6 27 94 40
Elektrooniliselt taotlusi esitada ei saa, sest sinna juurde kuuluvad dokumendid: maksuameti õiend võlgnevuste kohta, äriregistri B-kaart, kasumiaruanne ja bilanss.
- Eesti Ekspordiagentuuri (EEA) kaudu koordineeritavad ekspordi arendamise riiklikud toetused jagunevad kolmeks: riiklikud välismessid (tänavu 15 messile kokku 4,8 mln krooni); otsetoetused firmadele ja toetus EEA projektide kaudu (tänavu 3,8 mln krooni). Otsest eksporditoetust võivad saada väike- ja keskettevõtjad töötajate arvuga alla 250 inimese ja aastakäibega mitte üle 625 mln krooni või bilansimahuga mitte üle 420 mln krooni ning ettevõtjaid esindavad Eestis registreeritud ekspordiarengu organisatsioonid.
Aastal 2000 saab otsetoetust taotleda messidele, promotsioonimaterjalidele. Maksimaalne lubatav toetus ühele ettevõttele on kolme aasta jooksul 1,5 miljonit krooni. Tegelikult riikliku eksporditoetusena nii suuri summasid ei ole võimalik eraldada (kogu 2000. a otsetoetus ettevõtetele on 2 mln kr).
- Ekspordiagentuur teatas meile novembris, et on võimalik osaleda Eesti ühisstendil Kölnis. Kahjuks sai agentuur ise sellest teada samal nädalal, sest Kölni mööblimessile on väga raske stendikohta saada, vastus on alati -- kõik on müüdud.
Meie messieelarve oli 140 000 krooni, mille tasusime ise, ekspordiagentuur tasus stendi ehitamiskulud. Ekspordiagentuur tegi suure eeltöö: 1999. aasta Saksamaa ja Inglismaa mööblituru uuringu, kasutas Saksa konsultatsioonifirmat GFE, kes kutsus näitusele 700 mööblitegelast ja saatis 40 parimale täiendava infopaketi kõikide Eesti stendil osalevate firmade andmetega, lisaks kontakteerus GFE nendega isiklikult.
Tulemus oli fantastiline. Saime 15 otsekontakti mööblikettidega, kellega peame läbirääkimisi. Mullu osalesime Kopenhaageni mööblimessil, seal külastas meid null mööbliketti ja müügitulemus oli ka null.
- Kölni mööblimessile iseseisvalt pääseda on väga raske, järjekord on 5--7 aastat.
Jalaxi messil osalemise eelarve oli 120 000 krooni, millest ligi 50% kandis ekspordiagentuur. Eelkõige olid need stendi ülesehituse ja rendiga seotud kulud. Ekspordiagentuur tegi põhjaliku ettevalmistustöö Eesti firmade edukaks esinemiseks.
Teistele Eesti ettevõtjatele soovitame kindlasti osaleda ekspordimessidel, kuid oluline on valida õige mess. Eduka esinemise messil tagab põhjalik ettevalmistustöö ja hea väljapanek -- messiboksi kujundus on väga oluline. Kindlasti tuleb tunda turgu, kuhu oma tooteid soovitakse müüa.
Seotud lood
Muuseumikvaliteediga kunsti on võimalik osta vähem kui poole iPhone’i eest, leiab investor Riivo Anton. “Ma paneks piiri 500 euro peale– sealt on kindlasti võimalik leida häid teoseid, mille järeltulijad saavad pandimajja viia.”