ASi Sebe juhatuse esimehe Toivo Lehe sõnul on üks viimase aja suurimaid probleeme kaasreisijate pagasi vargused. Juhtumeid on olnud nii eelmise aasta lõpus kui ka selle aasta alguses. Lehe väitel on ohtlikumad peatused, kus pagasivargad tegutsevad, Jõhvi ja Kohtla-Järve.
Varguste vältimiseks soovitab Leht reisijatel väiksemad kotid endaga salongi kaasa võtta. Omalt poolt kavatseb Sebe hakata pagasiruumi luuke lukustama. Pagasi säilimise eest pakiruumis vastutab bussifirma ja kui reisija asjad sealt kaduma lähevad, peab bussifirma kahju reisijale hüvitama. Varguse avastamise puhul tuleb sellest kohe bussijuhile teada anda ning kirjutada avaldus bussifirmale. Avalduse võib kirjutada ka politseile, kuigi sinna pöördub kindlasti ka bussifirma ise.
Teine reisijatele ebamugavuse tekitaja on seltskonnad või üksikud inimesed, kes tülitavad kaasreisijaid. Tartust pärit riigikogu liige Ingvar Pärnamäe on kuulnud ebameeldivaid lugusid oma elukaaslaselt. ?Mu elukaaslasel on tulnud reede õhtul Tallinnast Tartusse sõita ja bussides on olnud kampu, kes kaasreisijaid tülitavad.?
Politseiameti pressibüroo juhataja Indrek Raudjalg soovitab sellistel juhtudel pöörduda bussijuhi poole, kes peab tülitaja korrale kutsuma, bussi pealt maha ajama või juhul kui tülitamine on tõsisem, kutsuma järgmisesse peatusesse politseipatrulli vastu.
Raudjala sõnul võib võimaluse korral ka ise mobiiltelefoniga politseilt abi paluda. Hea on ka kaasreisijatega moodustada kurikaela vastu ühisrinne, kuigi selle õnnestumisele ei saa lootma jääda, möönab Raudjalg.
Hiljuti rikkusid huligaanid ühel õhtusel sõidul Tartust Tallinna bussi 12 tagumist istet. Bussi omanik Tallinna Autobussikoondis hindas kahju ligi 5000 kroonile. ?Seal oli nii istmete tükeldamist, lõhkumist kui ka määrimist, see on viimaste aegade suurim rüüstamine,? selgitab firma suhtekorraldusjuht Sirje Roht.
Tallinna Autobussikoondise projektijuhi Anne-Mari Orntlichi sõnul ongi kõige problemaatilisem Tallinna-Tartu liin. Seevastu ASi Sebe busside jaoks tekitab suurimaid probleeme Narva liin, kuigi juhuseid on olnud üle Eesti, räägib Toivo Leht.
Põhiliselt üritavad kurikaelad tegutseda pimeduse varjus, kas õhtul hilistel või hommikul varajastel liinidel, kus on vähem sõitjaid, ja enamasti tagumistel istmetel, kuhu bussijuhi pilk peegli kaudu alati ei ulatu. Huligaanide põhilised teod on istmekatete sodimine, lõhkumine, tükeldamine, koniga põletamine, varastatakse topsihoidjaid, käetugesid, tuhatoose, istmealuseid prügikaste.
Autor: Tiit Efert
Seotud lood
Kuigi töötame selleks, et suurendada heaolu, luua kindlustunnet endale ja lähedastele, võib tööpinge heaolu ja suhteid kahjustama hakata, kirjutab Tallinna Ülikooli õppejõuarenduse ekspert Katrin Aava.
Enimloetud
5
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Viimased uudised
Õigusruum ja ärikultuur riigis on euroopalik
Hetkel kuum
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Tagasi Äripäeva esilehele