• OMX Baltic−0,41%301,31
  • OMX Riga0,36%879,88
  • OMX Tallinn1,25%1 929,99
  • OMX Vilnius−0,83%1 171,07
  • S&P 500−1,71%6 013,13
  • DOW 30−1,69%43 428,02
  • Nasdaq −2,2%19 524,01
  • FTSE 100−0,04%8 659,37
  • Nikkei 2250,26%38 776,94
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%93,1
  • OMX Baltic−0,41%301,31
  • OMX Riga0,36%879,88
  • OMX Tallinn1,25%1 929,99
  • OMX Vilnius−0,83%1 171,07
  • S&P 500−1,71%6 013,13
  • DOW 30−1,69%43 428,02
  • Nasdaq −2,2%19 524,01
  • FTSE 100−0,04%8 659,37
  • Nikkei 2250,26%38 776,94
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%93,1
  • 15.03.00, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kas kaabelleviseadus aitab kaasa monopoli tekkele?

Kaabellevi Liidu praegune seisukoht on, et kaabelleviseadus tuleb tühistada seoses telekommunikatsiooniseaduse vastuvõtmisega. Viimane on kenasti tasakaalus ja liidu arvates piisab mõningate oluliste punktide lisamisest telekommunikatsiooniseadusesse. Need punktid käsitleksid tehnilist järelevalvet, autorikaitset ja võibolla veel üht-teist, näiteks ka Eesti Telekomi mittetegutsemist kaabellevis.
Kogu kaabelleviseaduse idee on üks ? kuidas korraldada kaabeltelevisiooni minekut Tallinna linnas ühele ettevõttele, kelleks on TELE2 kaubamärgi omanik.
See on põhjus, miks kogu kaabelleviseadus on kirjutatud ja kui see mõte nüüd seadusest välja võtta, siis sinna eriti midagi alles ei jää.
Kaabelleviseaduse eesmärk on, et tekiks üks operaator ja võrgu omanik ning teised peavad opereerimise lõpetama. Seadusesse on sisse kirjutatud, et tagasiulatuva jõuga antakse monopol Tallinnas ühele firmale.
Kaabelleviseadust on vaja muuta, aga need muutused ei ole tingitud Kaabellevi Liidu nõudmistest. Muudatustega on vaja sideametile rohkem võimu anda ja sanktsioone karmistada, kuid põhimõttelisi muudatusi ei ole vaja teha.
Seaduse põhimõtteks on Eesti Telefonile paralleelse infrastruktuuri kaudu konkurentsi pakkumine. See oli seaduse kirjutamisel põhieesmärk ja see peab jääma seadusesse alles. Seadus välistab võimaluse, et kaabeltelevisioonivõrgus oleks osalus Eesti Telefoni omanikfirmal.
Tegelikult ei ole mingit monopoli TELE2-le antud. Nad on saanud ainult kaabeltelevisiooni võrguloa linnavalitsusega sõlmitud lepingu alusel. Seadus ise on aga rakendamata, sest volikogud pole teinud sideametile ettepanekut konkurss kuulutada.
Konkurentsiseadusest on võetud veel säte, et see, kes saab võrgu väljaehitamiseks ainuloa, on kohustatud võrgumahtu välja rentima teistele kaabeltelevisiooni operaatoritele. Kui võrgumaht on ammendunud, siis korraldab sideamet uue konkursi ja laseb rajada kõrvale teise kaabeltelevisioonivõrgu. Ma ei saa aru, mis monopolist räägib Peeter Kern.
Kui kaabelleviseadus ei kannaks eesmärki luua konkurents Eesti Telefonile, siis ei oleks seda seadust üldse vaja.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 19.02.25, 11:58
Mihkel Nestor: Eesti energeetikas konkurentsieelist pole ja on küsitav, kas see kunagi tuleb
Odav elekter ja tootmisvõimsuste suurendamine on kujunenud justkui Eesti Nokia leidmiseks. Majandusanalüütik Mihkel Nestor ja AVH Grupi tegevjuht ning endine Enefit Greeni finantsjuht Veiko Räim arutlevad, milline on selle Nokia mõju majandusele.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele