• OMX Baltic−0,45%271,67
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn−0,44%1 726,94
  • OMX Vilnius0,28%1 066,75
  • S&P 5001,09%5 930,85
  • DOW 301,18%42 840,26
  • Nasdaq 1,03%19 572,6
  • FTSE 100−0,26%8 084,61
  • Nikkei 225−0,29%38 701,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,41
  • OMX Baltic−0,45%271,67
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn−0,44%1 726,94
  • OMX Vilnius0,28%1 066,75
  • S&P 5001,09%5 930,85
  • DOW 301,18%42 840,26
  • Nasdaq 1,03%19 572,6
  • FTSE 100−0,26%8 084,61
  • Nikkei 225−0,29%38 701,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,41
  • 29.03.00, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Soodne autoliising jätkub

Ühisliisingu müügidirektor Indrek Julge sõnas, et uus liisingutoode toodi turule, kuna tekkis vajadus tõestada Ühisliisingu konkurentsivõimelisust. ?Ma olen rääkinud paljude noorte inimestega, kes on äsja lõpetanud ülikooli ning saanud head töökohad, kuid auto liisimisel on takistuseks saanud säästude puudumine,? rääkis Julge. Tema sõnul annab väiksem esmane sissemakse ka sellistele inimestele võimaluse uus auto soetada. Samas tõdes Julge, et kuna esimesel kahel aastal on madala sissemaksega liisitava auto turuväärtus jääkväärtusest väiksem, siis lisandub lepingu sõlmimise tasule riskikindlustustasu, mis on kokku 2 protsenti tehingu väärtusest. Lisaks on soodsa sissemaksuga auto liisimisel intress tavapärase 9 protsendi asemel 10. Motorexil pakkus Ühisliising uut toodet nelja automargi puhul, Julge sõnul käivad praegu läbirääkimised, et automarkide hulka suurendada.
10protsendilist avanssi nõudva Hansa Liising Eesti autoliisingu projektijuht tõdes, et Ühisliisingu toode on kliendile mugav. Samas leidis ta, et kui esmane sissemakse on liiga väike, lähevad paljud pettuse peale välja. ?Kuna auto tagasinõudmine võtab paar kuud aega, siis saavad inimesed sissemakse eest mitu kuud uue autoga sõita,? lisas ta.
Optiva Liisingu juhtaja Veiko Pedosk leidis, et nii nagu pole olemas tasuta lõunaid, on ka Ühisliisingu sooduspakkumine vaid üks müüginipp, millega klient tegelikult ei võida midagi. ?Intress on kõrgem, lisakindlustuse eest tuleb maksta, summaarselt soetatud vara maksumus suureneb,? selgitas ta. ?Aga 95 protsenti inimestest ei oska arvutada ja neile läheb see peale,? möönis Pedosk. Tema sõnul võib ka Optiva Liising pakkuda kasvõi nullprotsendilise sissemaksega liisingut, kui klient teeb vajalikud kindlustused, et riskid ei jääks liisingufirma kanda.
Eesti Tööstusliisingu turundusjuht Pille Parind sõnas, et väiksem esmane sissemakse on ilma suuremate säästudeta klientidele äärmiselt tänuväärne võimalus osta uus auto. ?Alati ei ole inimestel vana autot, mida sissemakse tasumiseks maha müüa,? selgitas ta.
Viimastel kuudel on Eesti suuremad liisingufirmad tulnud välja mitmete uute, mugavamate ja soodsamate liisingutoodetega, viies liisingu internetti, pikendades liisinguperioodi viiele aastale, alandades esmast sissemakset 10 protsendile, langetades intresse ning pakkudes kasutusrenti ka eraisikutele.
Vt. ka joonist: Väike sissemakse tähendab suuremat kuumakset

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 10.12.24, 12:39
Riigi IT-majad ohustavad sektori ekspordivõimet
Riigi loodud IT-majad pakuvad erasektori IT-ettevõtetele järjest rohkem konkurentsi. Võisteldakse tööjõuturul, IT-firmadel on oht muutuda tööjõurendi pakkujateks, selgitavad saatekülalised Äripäeva raadios.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele