OÜ Hardmeier paneb Eestis kokku kliendiloendureid, mille abil saab jälgida klientide külastuse sageduse muutumist. Veebruari keskel lasi Mööblimaja paigaldada oma kauplusesse Hardcount 1+ loenduri, mille abil vaadeldakse külastusi nii päevasiseselt kui ka päevade ja kuude lõikes.
Mööblimaja arendusdirektor Kristo Anton ütleb, et seda teades saab oma kliente paremini teenindada vältides liigseid järjekordi. Esimeseks ümberkorralduseks on lahtiolekuaegade ümbermängimine: nüüd on Mööblimaja laupäeviti tund aega kauem lahti ja pühapäeviti tund vähem.
Julgemateks muudatusteks on vaja pikemat kasutusaega. Külastusnumbreid tuleb võrrelda käibe suurusega, t?ekkide arvuga jm.
Klienditeeninduse parandamiseks on vaja teada üldist teenindus- või kaubandusasutust läbivate klientide arvu. Siis on hõlpsam planeerida optimaalset personali arvu, garanteerimaks klientide kiiret teenindamist.
Hardmeier on selleks välja töötanud vajalike seadmete komplekti. Kaubanduskeskuse sissepääsu (või mõne muu sobiva koha) juurde paigaldatakse mõlemale poole ust fotosilmad, mille vahele tekitatakse kiir. Süsteemi tööpõhimõte on järgmine. Iga klient, kes kauplusesse siseneb või väljub, katkestab kiire, tekib impulss, mis vastava loenduri abil fikseeritakse.
Enamikes kaubanduskeskustes toimub sisenemine ja väljumine ühest ja samast kohast, mille tulemusel klient möödub fotosilmadest kahel korral, mistõttu tuleb päeva lõpus saadud klientide arv kahega jagada. Vajaduse korral saab loenduri varustada tarkvaraga, mis töötab Window?s keskonnas. Antud tarkvara võimaldab jälgida klientide arvu reaalajas ning pidada arhiivi külastajate arvu kohta ajalises lõikes. Lihtsama süsteemi maksumus ühele uksele sõltub suures osas fotosilmade valikust ning keerukamate tarkvaraga varustatud loendurite hind sõltub peaasjalikult tarkvara keerukusest.
Seotud lood
Riigi loodud IT-majad pakuvad erasektori IT-ettevõtetele järjest rohkem konkurentsi. Võisteldakse tööjõuturul, IT-firmadel on oht muutuda tööjõurendi pakkujateks, selgitavad saatekülalised Äripäeva raadios.