• OMX Baltic−0,46%293,64
  • OMX Riga−0,47%890,27
  • OMX Tallinn−0,67%1 865,21
  • OMX Vilnius0,11%1 142,05
  • S&P 500−0,76%5 572,07
  • DOW 30−1,14%41 433,48
  • Nasdaq −0,18%17 436,1
  • FTSE 100−1,21%8 495,99
  • Nikkei 2250,34%36 919,09
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%93,35
  • OMX Baltic−0,46%293,64
  • OMX Riga−0,47%890,27
  • OMX Tallinn−0,67%1 865,21
  • OMX Vilnius0,11%1 142,05
  • S&P 500−0,76%5 572,07
  • DOW 30−1,14%41 433,48
  • Nasdaq −0,18%17 436,1
  • FTSE 100−1,21%8 495,99
  • Nikkei 2250,34%36 919,09
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%93,35
  • 25.04.00, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Meediaagentuuride liidu liikmetel 55 turust

Sõltumatu Meediaagentuuride Assotsiatsiooni (SMA) liikmete meediakäive oli eelmisel aastal kokku ligi 351 mln krooni. Seega vahendas üheksa meediaagentuuri 55 kogu reklaamituru mahust, mis oli BMF Gallup Media andmetel 1999. aastal 639 mln krooni.
Kuigi kogu reklaamituru maht vähenes eelmisel aastal 10 võrreldes 1998. aastaga, suutsid meediaagentuuride liidu liikmed oma osakaalu reklaamiturul mõne protsendi võrra suurendada. Seda ka juhul, kui meediakäibe koondarvestusest arvata välja Creative Media Service, kes alles tänavu liiduga ühines.
Media House Balti direktori Primo Annuse sõnul ostsid paljud firmad oma katusbrändile meediapinda ja -aega varem läbi meediaagentuuri, kuid alambrändidele reklaamibüroode kaudu, nüüd aga reklaamivad kõiki brände ühe meediaagentuuri kaudu.
Primo Annuse hinnangul jaguneb ülejäänud reklaamiturg: 30?35 reklaamibüroode ja nende meediaagentuuride vahel, kes ei kuulu assotsiatsiooni ning ligi 10?15 reklaamirahast laekub otsemüügist. Tõsi, mõni meediakanal saab tihti isegi poole oma reklaamist otsemüügist.
SMA liikmed on täisteenust pakkuvad meediaagentuurid, kes ei oma meediakanalit ega kuulu ise meediakanalile. Liikmel on esindus vähemalt kahes Balti riigis ja tegutsenud turul vähemalt ühe aasta.
Vt. ka tabelit: Media House taas edetabeli tipus

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele