Sõltumatu Meediaagentuuride Assotsiatsiooni (SMA) liikmete meediakäive oli eelmisel aastal kokku ligi 351 mln krooni. Seega vahendas üheksa meediaagentuuri 55 kogu reklaamituru mahust, mis oli BMF Gallup Media andmetel 1999. aastal 639 mln krooni.
Kuigi kogu reklaamituru maht vähenes eelmisel aastal 10 võrreldes 1998. aastaga, suutsid meediaagentuuride liidu liikmed oma osakaalu reklaamiturul mõne protsendi võrra suurendada. Seda ka juhul, kui meediakäibe koondarvestusest arvata välja Creative Media Service, kes alles tänavu liiduga ühines.
Media House Balti direktori Primo Annuse sõnul ostsid paljud firmad oma katusbrändile meediapinda ja -aega varem läbi meediaagentuuri, kuid alambrändidele reklaamibüroode kaudu, nüüd aga reklaamivad kõiki brände ühe meediaagentuuri kaudu.
Primo Annuse hinnangul jaguneb ülejäänud reklaamiturg: 30?35 reklaamibüroode ja nende meediaagentuuride vahel, kes ei kuulu assotsiatsiooni ning ligi 10?15 reklaamirahast laekub otsemüügist. Tõsi, mõni meediakanal saab tihti isegi poole oma reklaamist otsemüügist.
SMA liikmed on täisteenust pakkuvad meediaagentuurid, kes ei oma meediakanalit ega kuulu ise meediakanalile. Liikmel on esindus vähemalt kahes Balti riigis ja tegutsenud turul vähemalt ühe aasta.
Seotud lood
Turvalisse ja jätkusuutlikku ühiskonda panustav Forus on igapäevaselt abiks paljudele kaubanduskeskustele. Teiste hulgas Viru Keskusele, mis on Eesti külastatuim ostu- ja meelelahutuskeskus. Forus hoolitseb juba enam kui kümme aastat kõikide tehnosüsteemide eest, teeb elektritöid ning hooldust. Lisaks on aidanud LEED-sertifitseerimisel ja üüripindade ümberehitustöödel.