Telekanalid annavad meediaagentuurile prognoosi, kui palju kontakte eri aegadel reklaami näidates saab. Pärast näitamist saab reklaamiklient oma reklaami tulemuslikkust kontrollida, kasutades BMF Gallup Media tele- ja raadioauditooriumi päeviku-uuringu telearuannet ning reklaamikulutuste uuringut. Iga 2-3 nädala tagant saab uuringust vaadatavuse 15 minuti kohta.
Meediaagentuuri CMS tegevdirektor Kristian Hein ütleb, et meediaagentuur ei saaks rahvusvahelisi kliente muidu teenindadagi, kui ei telliks vastavat uuringut ega pakuks puudu jäänud telereklaamikontaktide hüvitamist. Väiksemad firmad aga ei oska sellist tingimust alati küsida. Tõsi, kui saadud kontaktide arv ületab prognoosi, klient juurde maksma ei pea.
On juhtunud, et mingi telekanali kontaktide arvu prognoos ja reaalsus on teineteisest erinenud umbes neljandiku võrra. Puudu jäävate kontaktide arvu suurus on seotud telerivaatamisele kulutatava aja sesoonsusega. Nii on kevadeti prognoosi ja reaalsuse vahe enamasti suurem kui sügisel. See on nii sellepärast, et kevadel telerivaatamisaktiivsus langeb kuust kuusse (aprillis vaadatakse telerit vähem kui märtsis, mais vähem kui aprillis). Kui maikuu saadete reitinguid on prognoositud aprilli tulemuste pealt, on prognoos suurem kui tegelikkus ja tekib vahe meediast ostetud/kliendile müüdud kontaktide ja tegelikult saadud kontaktide vahel.
Televisioonis on tulemuse saamine (kontaktide ostmine-saamine) olemasoleva süsteemi piirides suhteliselt hästi kontrollitav.
Samas siiski ei saa väita, et televisioon on kõige kindlam meediakanal, kust kõik lubatud kontaktid kätte saab. Kui osta TVst 100 GRPd (kontakti) ning kui väiksema arvu GRPde saamise korral puudu jääva osa kompenseerib telekanal, siis ikka jääb ju küsimus, kas see inimene, kes kirjutas BMFi TV-uuringusse, et ta vaatas saadet, kus oli minu reklaam, seda reklaamklippi ka tegelikult nägi. Sama on olukord trükimeediaga (kas inimene märkas mingit konkreetset reklaami).
Ainult televisioonis ostetakse kontakte (sellepärast neid ka kompenseeritakse juhul, kui neid vähem saadi), teistes meediates aga mitte. Raadios ostetakse sekundit, trükimeedias lehepinda, välimeedias perioodi. Internetis saab samuti osta kontakti ja seal on see ka tagatud (sarnaselt TV-le). Juhul kui raadios jäi sekundeid puudu, siis ka see hüvitatakse.
Kompenseeritavate kontaktide saamise aluseks on nende (puudu jäänud kontaktide) arv. Seega, meediaagentuur või ka klient ise võib saadaolevate kontaktide ulatuses enda suva järgi valida saate, kus ta soovib oma reklaami näidata.
Kompenseerimise osas on TV3-l teistest kanalitest erinevad tingimused. Vastavalt hinnakirjale hüvitab TV3 mittekättesaadud kontakte ainult sellisel juhul, kui kampaania on korraldatud Run By Station (RBS) meetodil. See tähendab, et TV3 koostab ise meediaplaani (valib saated) vastavalt kliendi poolt TV3 hinnakirjast valitud sihtrühmale ning kliendi soovitud kontaktide arvule valitud sihtrühmas ning kliendi määratletud perioodile, millal reklaam eetris peab olema.
Seotud lood
Muuseumikvaliteediga kunsti on võimalik osta vähem kui poole iPhone’i eest, leiab investor Riivo Anton. “Ma paneks piiri 500 euro peale– sealt on kindlasti võimalik leida häid teoseid, mille järeltulijad saavad pandimajja viia.”