Tallinna Tehnikaülikoolis täiendab end majandusteaduskonna ärikorralduse koolituskursusel igal aastal sadakond turundushuvilist. Sügissemestril õpitakse majanduse põhialuseid, kevadel on võimalik ainuüksi turundusele pühenduda.
TTÜ turunduse õppetooli lektori René Arvola sõnul tullakse põhiliselt oma kunagi omandatud teadmisi värskendama: ?Turundusmudelid kehtivad umbes kümme aastat ja muutuvad siis koos tarbijate arenguga. Praegu tõusulainel olev suhteturundus sai alguse 1990. aastate lõpus.?
Kuid turunduse õppimiseks töö kõrvalt on palju teisigi võimalusi. Audentese Kõrgem Ärikool otseselt turundusspetsialiste välja ei õpeta, aga oma avatud ülikooli kaudu korraldatakse mitmesuguseid turundusalaseid koolitusi. Õppeprorektor Merle Varendi sõnul õpivad neil enamasti väikefirmade juhid ja eraisikud, kellele täiendkoolitus on vajalik konkurentsis püsimiseks ja et karjääriredelil edukas olla.
Tehnikaülikooli turundusala täiendõppurid töötavad peamiselt keskastme juhtide ja spetsialistidena reklaami-, turustus-, meedia-, ehitus- ja teenindusfirmades, mõned on ka FIEd. Enamikul tasub täiendusõpingute eest töökoht. Turunduse õppetool teeb soodustusi varem TTÜ täiendkoolitusel osalenutele. TTÜ turunduskoolitusel osalejad ise hindavad lisaks teadmistele tähtsaks ka kontakte lektoritega, kellega arutatakse kohvipauside ajal oma tööasju.
TTÜs efektiivset turundust õppinud Hackman Eesti ASi müügijuht Anu Hännikäinen ütleb, et soovis end täiendama minna omal algatusel ja et ka tööandja pidas seda vajalikuks. ?Kui teed reklaami valel ajal vale asjaga, oled kadunud,? põhjendab Hännikäinen omale täiendkoolituse näol lisakoormuse võtmise otsust. ?Kui suurtes firmades on ostu- ja turunduse osakonnad, siis meie peame hakkama saama kahe inimesega,? selgitab Hännikäinen. ?Tahaksin kõike õigesti teha ja mitte valesti edasi liikuda. Paljugi oli küll ära proovitud, aga iga asi muutub aja jooksul igavaks.?
Väga mitmekesise turundusalase õppekavaga on ka Marketingi Instituut (www.mi.ee).
___________________________________________
Autor: Eha Laanepere
Seotud lood
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.