• OMX Baltic−0,64%269,07
  • OMX Riga0,11%874,76
  • OMX Tallinn−0,13%1 720,67
  • OMX Vilnius−0,23%1 042,54
  • S&P 5000,53%5 948,71
  • DOW 301,06%43 870,35
  • Nasdaq 0,03%18 972,42
  • FTSE 1000,66%8 202,76
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,17
  • OMX Baltic−0,64%269,07
  • OMX Riga0,11%874,76
  • OMX Tallinn−0,13%1 720,67
  • OMX Vilnius−0,23%1 042,54
  • S&P 5000,53%5 948,71
  • DOW 301,06%43 870,35
  • Nasdaq 0,03%18 972,42
  • FTSE 1000,66%8 202,76
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,17
  • 20.11.01, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eesti tarbija eelistusi roheline toode ei mõjuta

Säästvad ja vastutustundlikud põhimõtted on tänapäeva turundusele iseloomulikud vaid kõrgeltarenenud riikides. Eesti tarbija eelistusi roheline toode ökoloogilises, keskkondlikus tähenduses veel ei mõjuta.
Rohelise turunduse eesmärkideks on kujundada tarbijate vajadusi ja soove ning pakkuda tarbijatele valikuvõimalusi soovide rahuldamiseks. Rohelist kontseptsiooni järgiv firma on ökoloogilise orientatsiooniga, loodushoidlik, loob silla tarbimiskultuuri ja keskkonnakaitse vahele ning on eetiliselt vastutav ühiskonna kui terviku, selle kodanike, oma aktsionäride, töötajate ja konkurentide ees.
Nimetatud printsiibid löövad välja firma strateegias, taktikas ja toodetes. Roheline suhtumine annab ühiskonnale puhtama keskkonna ja tervemad kodanikud, firmale aga konkurentsieelise kodu- ja välisturul ning keskkondlikult vastutava maine.
Rohelised, õieti ökomärgised on paljudel riikidel. Eestis suitsupääsuke (Eesti märk loodi valitsuse 1997. aasta 30. detsembri määrusega), Saksamaal sinine ingel (1977), Põhjamaades luik (1989), Euroopa Liidus lilletähis (1992) jne. Need on riiklikud toote või pakendi märgised, mida annavad välja erapooletud organisatsioonid. Seda märki ei panda toiduainetele ega ravimitele.
Kaudselt võib rohelise turunduse alla panna näiteks Eesti Toiduainetööstuse Liidu poolt korraldatava aasta parima toiduaine konkurssi, eriti toodete osas, mida kantakse tervisliku alla. Turundusuuringutega on välja toodud, et toidukaupade osas eelistavad Eesti tarbijad üldiselt kodumaiseid sellegi tõttu, et sisaldavad vähem säilitusaineid. Tarbija suhtes rohelist suhtumist võib näha ka Põllumajandus-Kaubanduskoja ?Tunnustatud eesti maitse? kvaliteedi hindamises ja märgistussüsteemis. Rohelisteks huvigruppideks on valitsus, seaduseloojad, üldsus, haridustöötajad, pakkujad jt, kes peaksid olema koostöös, kelle vahel peaks olema objektiivne dialoog ja kellelt peaksid tulema rohelised sõnumid.
Roheline sõnum peab olema tarbijahuvile rõhuv, lahendust näitav, hariv ja levitatav läbi alternatiivsete kanalite.
Autor: Ann Vihalem

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 20.11.24, 15:42
Sergei Astafjev ja Aleksandr Kostin: anname noortele sportlastele võimaluse treenida ja mängida kõrgemal tasemel
Aleksandr Kostin ja Sergei Astafjev, Placet Group OÜ (laen.ee, smsraha.ee) asutajad, on võtnud endale sihiks arendada ja edendada Eesti jalgpalli ja futsali ehk saalijalgpalli nii Tallinnas kui ka Ida-Virumaal. Nende juhitav MTÜ PG Sport on tuntud oma pühendumuse ja panuse poolest Eesti spordi edendamises, pakkudes uusi võimalusi noortele talentidele ja aidates kaasa spordi kultuuri arengule.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele