Baltika Grupi naistetoodete divisjoni direktor Peeter Larin iseloomustas oma ettekandes, millised on levinumate tootmise ja tarnemudelite eelised ja puudused ning märkis, et integreeritud ärimudel võimaldab Baltikal operatiivselt reageerida muutustele turul.
Larini sõnul on klassikalises tarneahelas kaks kitsaskohta: allhankehind peab olema nii madal, et hulgimüüja ja jaemüüja saaks ka oma kasumi ning lõpptarbijalt saab tagasisidet ainult jaemüüja.
Integreeritud tarneahelal on kaks varianti. Madala integreerituse strateegiat iseloomustavad suured allhankepartiid, millega saavutatakse hankijatelt madalad hinnad. Seda teed on läinud rõivakett Hennes Mauritz.
Seevastu Hispaania rõivafirma Zara strateegia on viia kõige kiiremini disaineri idee turule ja opereerida täpsete varudega.
Seotud lood
Hiljuti miljonäristaatusesse jõudnud investor Rahakratt hoolimata finantsvabadusest priiskama ei kuku – luksusautode kollektsiooni omamise asemel sõidab ta ringi rendiautoga ning seetõttu pole ta ka eriti kursis palju furoori tekitanud automaksuga.