Laevaagendi esitatud arvelt võib lisaks tavalistele arveridadele leida ka lisatasusid, mis sõltuvad laevaliini tingimustest ja kehtestatakse tavaliselt teatud sadamate, perioodide või konteineriliikide kohta.
WS ? lisatasu sadamates talveperioodil, kui laevafirmad hakkavad maksma sadamatele jäälõhkuja kasutamise eest.
IMO surcharge või Hazardous cargo surcharge ? ohtliku kauba vedamise lisatasu.
WR ? harva kasutatav lisatasu poliitiliselt ebastabiilsetesse piirkondadesse kauba vedamisel.
Hetkel kuum
Läänemets: Michali ainus eesmärk on päästa Reformierakonna reiting
Kuula ka podcasti rahvusvahelisest õppest
Hi-Cube additional või Hi-Cube fee ? lisatasu standardsest kõrgema konteineri kasutamisel.
Heavyweight additional ? lisatasu eriti raske kauba veol
Congestion surcharge ? esineb peamiselt Aafrika ja Lõuna-Ameerika sadamates, kus mõnel perioodil ei suuda sadamad laevu küllalt kiiresti teenindada ja laevafirmadel tekivad lisakulud laevade pika reidil ootamisega.
Kõik lisatasud võivad esineda kas protsendina mereveost või fikseeritud summana per TEU. Spetsiaalkonteinerite puhul esineb veel teisi lisatasusid. Näiteks tuleb maksta lisatasu, kui kaup ületab Open Top konteineris konteineri standardmõõte.
Kliendile väljastatakse arve ka juhul, kui ta laadib kauba konteinerisse ja ei soovi seda kohe sihtkohta saata, vaid konteiner jääb sadamas ootama kliendi korraldust.
Sama kehtib ka juhul, kui klient ei soovi saabunud importkaupa kohe konteinerist välja laadida.