Turunduskonverentsil Password 2002 ütles Soome ettevõtte MicroMedia juhatuse esimees Esko Reinonpoika Alanko äsja, et enamik ostuotsuseid ei tehta mitte ratsionaalsetest kaalutlustest, vaid just emotsionaalsetest.
'Harley Davidsoni ostetakse seetõttu, et see annab omanikule teatava staatuse ja edu märgi, mitte aga ratsionaalsetest põhimõtetest lähtuvalt,' tõi Alanko näite.
Ettevõtte edu tagab organisatsiooni sees olev atmosfäär, seetõttu tuleb alustada õige raamistiku loomisest, et asjatundjad saaksid oma tööd hästi teha ja kõige tähtsam - usuksid ühisvisiooni. 'Rahvas, kellel ei ole visiooni hukkub, on kirjutatud juba piiblis,' sõnas Alanko.
Äris on emotsioonidel väga tähtis osakaal ja seetõttu on väga oluline pidev kliendisuhete hoidmine ja arendamine. '80% kaotatud klientidest on kaotatud just seetõttu, et on unustatud ühenduse pidamine peale müügitehingu sooritamist,' sõnas Alanko. Alanko võrdles suhteid kliendiga abieluga, kus ka peale 30-aastast abielu tuleb partnerile meelde tuletada, et teda armastatakse.
Seotud lood

Kuula ka podcasti rahvusvahelisest õppest